اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناوگان شمال کشور خبر داد

بازدید ناوگان نیروی دریایی ایران از بنادر حاشیه خزر

خبرگزاری فارس: فرمانده ناوگان شمال کشور از بازدید ناوگان نیروی دریایی ایران از بنادر حاشیه خزر خبر داد و گفت: در آینده زمان و مکان این بازدید مشخص می‌شود.

بازدید ناوگان نیروی دریایی ایران از بنادر حاشیه خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی امیر دریادار دوم خرداد حکیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ارتش در سال‌های پس از انقلاب دستخوش تغییر و تحولات شد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ارتش وارد مرحله‌ای شد که سران کشور با هماهنگی قدرت‌های غربی می‌خواستند آن را تجهیز کنند که تأمین‌کننده منافع آنها در خاورمیانه باشد و ایران به عنوان ژاندارم منطقه ایفای نقش می‌کرد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان با اشاره به اینکه ارتش در آستانه پیروزی انقلاب نزد امام راحل رفتند و ابراز وفاداری کردند، تصریح کرد: مجموعه ارتش اعلام بی‌طرفی کردند تا کفه ترازو به طرف انقلاب پیش رود.

وی ارتش را در اوایل انقلاب درگیر جنگ‌های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: مشکل ارتش در این دوران تحریم بود و باید با این معضلات برخورد می‌کرد.

حکیمی گفت: امام راحل فرمودند ارتش باید بماند و این فرمان در 28 فروردین سال 58 صادر و در 29 فروردین روز ارتش زمینی اعلام شد.

وی به حضور ارتش در جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: ارتش با آغاز جنگ تحمیلی وارد صحنه نبرد شد و با توجه به اینکه مستشاران خارجی در نیروی دریایی کشور را ترک کرده بودند توانستند ادوات و تجهیزات را در داخل تهیه و جنگ را اداره کنند.

این مسئول با بیان اینکه عراق در جنگ تحمیلی مورد حمایت 37 کشور دنیا بود، ابراز کرد: این حمایت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم از عراق انجام می‌شد اما ارتش ایران توانست از این آزمایش سربلند بیرون آید.

وی درباره بازدید ناوگان نیروی دریایی ایران از بنادر کشورهای حاشیه‌ای خزر اذعان کرد: در آینده زمان و مکان این بازدید که در دستور کار قرار دارد، مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه دریایی خزر در منطقه موردنظر باید امنیت داشته باشد و این بازدیدها به منظور رساندن صلح دوستی انجام می‌شود.

حکیمی با اشاره به اسکورت کشتی‌های تجاری ایرانی توسط ناوگان جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:‌ تاکنون یک هزار و 150 کشتی تجاری ایرانی با ناوگان جمهوری اسلامی ایران اسکورت شده‌اند، که این اسکورت‌ها بصورت تدافعی بود و 100 فروند مورد تهاجم دزدان قرار گرفت و ما دفاع کردیم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول