اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی گلستان خبر داد

افزایش صادرات صنایع دستی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بر اساس استعلام صورت گرفته از گمرکات گلستان، صادرات محصولات صنایع دستی این استان رشد صعودی داشته است.

افزایش صادرات صنایع دستی گلستان

به گزارش  خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، رضا پورمهدی اظهار داشت: با نظر به ترویج و تبلیغ  هنر- صنعت اصیل این منطقه و درآمدزایی از این هنر، صادرات محصولات صنایع دستی گلستان اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس صادرات صنایع دستی در سال 1390 شامل شیشه‎های سنتی، مبلمان چوبی صنایع دستی و سفال سرامیک بوده که از گمرکات استان به سایر کشورها صورت گرفته است.

پورمهدی خاطرنشان کرد: میزان صادرات صنایع دستی در سال 1390 از نظر وزنی 180 درصد و از نظر ارزش 270 درصد رشد را نسبت به سال 1389 نشان می‎دهد.

این مسئول افزود: در این راستا در سال 1389، به میزان 14 تن محصول صنایع دستی به ارزش 14 هزار و 60 دلار و در سال 1390 به میزان 26 تن صنایع دستی به ارزش 38 هزار و 995 دلار صادرات صنایع دستی از گمرک استان گلستان صورت گرفته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد با افزایش صادرات محصولات صنایع دستی این استان، ضمن ترویج و تبلیغ این هنر- صنعت، درآمدزایی مطلوب از این هنر اصیل حاصل شده و از هنرمندان و صنعتگران استان گلستان حمایت‎های لازم به عمل آید.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول