اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

یادواره شهدای 15 خرداد در مساجد قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری مراسم‌های یادواره شهدای 15 خرداد در مساجد، تکایا و حسینیه‌های قم خبر داد.

یادواره شهدای 15 خرداد در مساجد قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد کاظم پورامینی امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و چهل و نهمین سالگرد قیام خونین مردم قم در یوم الله 15 خرداد سال 1342 گفت: بنیاد شهید در ایام الله 14 و 15 خرداد ماه برنامه‌های متنوعی در سطح استان داشته و در برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر و امام راحل نقش موثری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تابلوهای دیجیتالی از سوی بنیاد شهید در سطح شهر قم طراحی شده که در این ایام پیام‌ها و جملات حضرت امام خمینی(ره) در این تابلوها درج خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری یادواره شهدای یوم الله 15 خرداد در مساجد استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران از قم آغاز شده و اگر قیام مردم قم در یوم الله 15 خرداد نبود انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت، یادواره شهدای گرانقدر این روز در سطح مساجد استان برگزار خواهد شد.

پورامینی گفت: همچنین مسابقات فرهنگی نیز توسط بنیاد شهید برگزار شده و در برگزاری نمایشگاه کتاب با مسئولان استان همکاری خواهیم داشت.

وی ضمن تاکید بر تبیین فرهنگ شهادت در میان جوانان اظهار داشت: باید جوانان ما بدانند که اگر رشادت‌های مردم و خون شهیدان از سال 42 نبود این انقلاب امروز شکل نمی‌گرفت و به این گستردگی در سراسر جهان منتشر نمی‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تاکید کرد: امروز اگر کشورهای اسلامی بیدار شده و علیه کفر و ظلم قیام می‌کنند به برکت انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های پاک امام راحل است.

پورامینی در ادامه خواستار نصب یادمان شهدای 15 خرداد در قم شد و گفت: باید المان و یادمانی در سطح شهر نصب شود تا برای همیشه یاد و خاطره شهدای گران‌قدر زنده بماند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: همچنین انتظار است تا بازسازی صحنه‌ها صورت گیرد و روایت‌گران نیز به بیان خاطرات خود بپردازند.

وی همچنین با اشاره به مصادف بودن ایام اعتکاف با ایام 14 و 15 خرداد گفت: همچنین باید با مسئولان اعتکاف هماهنگی کرده تا در خصوص این ایام در اعتکاف سخنرانی شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول