اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

بانک کشاورزی به تنهایی قادر به پرداخت تسهیلات کشاورزی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بانک کشاورزی به تنهایی قادر به پرداخت تسهیلات کشاورزی نیست بلکه باید بانک عامل دیگری برای اعطای تسهیلات در این بخش معرفی شود.

بانک کشاورزی به تنهایی قادر به پرداخت تسهیلات کشاورزی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی کردستان در سنندج، اظهار کرد: با توجه به حجم تسهیلات اختصاص داده شده به این طرح لازم است بانک دیگری نیز به عنوان بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات کشاورزی معرفی شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت و توان بانک کشاورزی استان در حد پرداخت اعتبارات طرح‌های معرفی شده بخش کشاورزی نیست.

وی به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته شده در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه تخصصی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت آب منطقه‌ای استان و بومی‌سازی دستورالعمل تخصیص آب برای طرح‌ها و اراضی مستعد از اقدامات استان در راستای این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصویب خط مشی‌های توسعه بخش کشاورزی در 6 محور تشکیل کمیته استعدادیابی اراضی در سطح شهرستان‌ها، تعریف فرآیند اجرایی در تشکیل تعاونی‌های کشاورزی مهر و توافق به منظور همکاری دو جانبه آموزشی در فرآیند تشکیل تعاونی‌های کشاورزی را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

حسن‌نژاد از تصویب 193 مصوبه در کارگروه استانی این طرح خبر داد و تصریح کرد: 3 هزار و 202 طرح در کارگروه‌های استان معرفی شدند که نیازمند اعتباری معادل 232 میلیون تومان است.

وی بیان داشت: 37 سایت و عرصه برای توسعه باغات و ایجاد مجتمع‌ها با مساحتی معادل 11 هزار و 344 هکتار در استان شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله اخذ آب برای سایت‌های مذکور هستیم و خوشبختانه در کردستان عرصه مناسب برای توسعه باغات بسیار بیشتر از این 37 سایت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: تاکنون به صورت جدی روی شناسایی اراضی مستعد متمرکز نشده‌ایم که باید در سال جاری با تلاش همه مسئولان در این راستا اقدامات ارزنده‌ای صورت گیرد.

* 93 درصد تسهیلات بانک کشاورزی به طرح‌های کشاورزی اختصاص دارد

رئیس بانک کشاورزی کردستان نیز در این جلسه بیان داشت:  تنها 7 درصد تسهیلات پرداختی این بانک به بخش خدمات اختصاص داده شده است.

ویسی خاطرنشان کرد: اکنون اعتبارات ابلاغی طرح توسعه کشاورزی به کردستان دو برابر استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل اعطای تسهیلات این طرح هنوز اعلام نشده است، اظهارداشت: به محض اعلام دستورالعمل اقدامات لازم در اعطای تسهیلات به طرح‌های مورد پذیرش را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول