اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

اختیارات استان‌ها در بخش کشاورزی افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی خواستار افزایش اختیارات استان‌ها در بخش کشاورزی شد.

اختیارات استان‌ها در بخش کشاورزی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت ظهر امروز در نشست ستاد اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: اختیارات بسیاری از امور قابلیت واگذاری به استان‌ها را داشته تا ضمن تمرکززدایی به افزایش فعالیت‌های این بخش در استان‌ها بینجامد.

وی همچنین رویکرد مثبت وزارت جهاد کشاورزی در توسعه و حمایت از بخش کشاورزی را طی سال‌های اخیر برشمرد و گفت: این وزارتخانه کشاورزی را گفتمان دولت خدمتگزار قرار داده و امروز شاهد بوده که وزیر نیرو، بانک‌ها و سایر بخش‌ها درگیر شده‌اند تا این گفتمان در بخش کشاورزی به شایستگی عملیاتی شود.

شفقت این اقدام را ضرورت کشور برای توسعه بخش کشاورزی خواند و گفت: بر این اعتقادیم اگر این گفتمان به صورت عمومی تبدیل شود، بسیار راهگشا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 65 درصد از افراد مستقیم یا غیر مستقیم درگیر کار کشاورزی هستند افزود: طبیعتا اگر در این بخش خوب عمل شود بسیاری از مشکلات مانند اشتغال، اقتصاد، تولید برطرف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: کشاورزی نقش زیادی در حوزه‌های اقتصادی، تحریم‌ها و استقلال کشور داشته لذا اگر جریان توسعه کشاورزی در استان‌ها عملیاتی شود، بسیار مفید و اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در خراسان شمالی مسئولان استان پیش از برنامه پنجم، طرح توسعه کشاورزی را به صورت کتابچه تدوین و به تمام دهیاری‌ها ابلاغ کردند گفت: ما در واقع این گفتمان را از دو سال گذشته در استان اجرایی و تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

* خط اعتباری برای بخش کشاورزی مثل مسکن مهر دیده شود

شفقت در بخش دیگری با اشاره به اینکه سهم منابع بانکی در استان برای حمایت از این بخش خیلی پایین است تصریح کرد: لازم است تا خط اعتباری برای بخش کشاورزی این استان مثل مسکن مهر دیده شود.

وی اظهار داشت: دولت شایسته است تا کشاورزی استان‌هایی مثل خراسان شمالی را مورد حمایت قرار دهد تا این بخش هر چه بیشتر رونق یابد.

شفقت با تاکید بر اینکه نباید برای حمایت از این بخش منابع بانکی به مصارف محاسبه و دیده شود تصریح کرد: به بانک کشاورزی در استان یک خط اعتباری خاصی باید داده شود تا شاهد رشد و پیشرفت کشاورزی استان باشیم.

به گفته وی سال گذشته بانک کشاورزی در استان 190 درصد رشد تسهیلات داشته و این افزایش باید در سال جاری نیز دیده شود.

* تأمین نهاده‌های دامی برای خراسان شمالی ضرورت دارد

وی همچنین تأمین نهاده‌های دامی برای افزایش تولیدات دامی در استان را در سال تولید ملی ضروری عنوان کرد.

شفقت با اشاره به اینکه در این زمینه استان با مشکلاتی مواجه است‌ تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نهاده‌های مورد نیاز و علوفه را برای دام پروران استان تأمین تا در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشیم.

وی اظهار داشت:‌ بر اساس برنامه امسال اعلام کرده‌ایم که ظرفیت تولید گوشت را 10 هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهیم داشت و از 25 هزار تن تولید گوشت در سال گذشته تلاش داشته تا این ظرفیت را به 35 هزار تن افزایش دهیم.

استاندار خراسان شمالی همچنین از معاونت برنامه‌ریزی خواست تا ستادی را برای تأمین نهاده‌های دامی در استان تشکیل دهد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول