اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه ملی را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه برتر ملی را در اختیار دارد.

مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه ملی را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یحیی ابطالی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته فنی نهال استان مازندران، تولید نهال سالم و استاندارد را یکی از عوامل مهم در کاهش شکاف تولید بین بهره‌برداران بخش باغبانی برشمرد.

وی تصریح کرد: لازمه اقتصادی شدن تولید کشاورزی، گذر از کشاورزی سنتی به صنعت کشاورزی و صنعت باغبانی نوین و علمی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: استان مازندران با داشتن کمتر از 2.5 درصد اراضی کشاورزی کشور، 10.6 درصد ارزش تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار داشته و تولید محصولات کشاورزی در این استان سه برابر و ضریب کشت دو برابر کشوری است و در 14 محصول کشاورزی نیز رتبه برتر را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از کشاورزی سنتی به سوی صنعت کشاورزی، صنعت باغبانی و نوین و علمی رهنمون شویم، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بخش کشاورزی غیر اقتصادی بودن تولید در این بخش بوده که شکاف تولید از دلایل مهم آن است.

این مسئول بیان داشت: با تولید نهال سالم و استاندارد می‌توانیم شکاف تولید را در بخش باغبانی کاهش دهیم.

ابطالی گفت: در سال گذشته مبلغ حدود 2 هزار میلیون ریال  اعتبارات یارانه نهال از سوی معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید نهال محصولات باغبانی به استان مازندران اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: بر اساس سهمیه تخصیصی از سوی معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی و با هماهنگی به عمل آمده با موسسه تحقیقات مرکبات کشور، 13 هزار و 800  اصله نهال مرکبات برای احداث باغ به منظور پیوندزنی بین متقاضیان توزیع شده است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول