اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان اعلام کرد

اختصاص 34 میلیارد تسهیلات به کشاورزی سمنان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سمنان اعلام کرد: 34 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی شهرستان سمنان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اختصاص یافته است.

اختصاص 34 میلیارد تسهیلات به کشاورزی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آقامحمد همتیان ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سمنان، از تلاش و همت ویژه دستگاه‏های اجرایی شهرستان در سال گذشته در زمینه اجرای سیاست‏های دولت قدردانی کرد.

وی افزود: براساس تعهد دولت مبنی بر ایجاد 2.5 میلیون شغل پایدار، از سهم تعیین‌شده برای شهرستان سمنان در سال 90 که 4 هزار و 676 شغل بود، فعالیت‏های بهتری صورت گرفت و به لطف خدا این رقم به 6 هزار و 193 شغل رسید که حدوداً افزایش 132 درصدی را در پی داشته است.

همتیان این سیر صعودی ایجاد فرصت‏های جدید شغلی را نشان از توانمندی و نگاه جدی مدیران و مسئولان دستگاه‏های اجرایی شهرستان نسبت به اشتغال دانست و بیان داشت: باید دست به دست هم دهیم تا این توفیقات دوچندان شود.

فرماندار شهرستان سمنان ادامه داد: یکی از برنامه‏های مهم دولت در سال 91 در زمینه اشتغال، توسعه بخش کشاورزی بوده و همان‏طور که دولت در زمینه مسکن مهر توفیقات خیلی خوبی را به دست آورد، در این مبحث هم با جدیت ورود پیدا کرده است.

همتیان ادامه داد: در این زمینه، دولت اعتبار 241 میلیارد تومان با نرخ هفت درصد و دوره تنفس مناسب را به این موضوع اختصاص داده که از این رقم، مبلغ 34 میلیارد تومان سهم شهرستان سمنان است.

وی خاطر‏نشان کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه بخش کشاورزی، پیش‏بینی زیرساخت‏ها در شهرستان سمنان است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: زمین‏های بکری برای واگذاری در دست اقدام بوده که هنوز زیرساخت آن فراهم نشده است، گر چه در جلسات شورای برنامه‏ریزی و در تخصیص اعتبارات تملک دارایی پیش‏بینی‏های لازم در جهت حمایت از اقدامات اساسی و زیربنایی شده است، اما مسئولان نیز باید همراهی لازم را در راستای مصوبات شورای توسعه کشاورزی داشته باشند.

همتیان در بخش دیگری از سخنان خود به تعهدات دستگاه‏های اجرایی در بخش مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: طبق گزارش دبیرخانه، فقط 66 درصد این تعهدات محقق شده است.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان سمنان افزود: می‏طلبد با عنایت به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی" که مضمون اقتصادی نیز دارد، در این خصوص اهتمام ویژه‏ای صورت گیرد.

همتیان در پایان از طرح‏ها و ایده‏های نو در جهت توسعه صنعت کشاورزی استقبال کرد و از سازمان فنی و حرفه‏ای نیز خواست تا با آموزش‏های لازم به این موضوع سرعت بخشد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول