اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

پیش‌گامی علمای اهل سنت در تفسیر نهج‌البلاغه

خبرگزاری فارس عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علمای اهل سنت در تفسیر نهج‌البلاغه پیش‌گام بوده‌اند، گفت: متأسفانه برخی از مواقع جهالت برخی از مسلمانان به کمک شیطنت‌های تفرقه‌اندازانه دشمن می‌آید.

پیش‌گامی علمای اهل سنت در تفسیر نهج‌البلاغه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حجت‌الاسلام و ‌المسلمین محمود محمدی‌عراقی در جمع دانشجویان و استادان که در مراسم عزاداری حضرت زهرا(ع) در نخلستان 72 تن دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس شرکت کرده بودند با اشاره به محتوای کتب معتبر شیعه و سنی، اهل‌بیت(ع) را ‌به عنوان محور اصلی و نقطه مشترک وحدت مسلمانان جهان قلمداد‌ کرد.

وی حضرت فاطمه‌زهرا(ع) را یک بانوی نمونه و بارز خواند که از طرفی نور چشم و دختر پیامبر(ص) و از طرفی همسر وفادار علی(ع) و مادر امام حسن(ع) و حسین(ع) است و افزود: این صفات برای معرفی شخصیت بی‌همتای او کافی است.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ادامه راه نبی اکر(ص) و  ائمه اطهار (ع)، راه رسیدن به کمال انسانیت را توجه و عمل به شیوه و روش این بزرگان خواند و افزود: اگر نتوانیم گام‌های خود را در این راه استوار و محکم برداریم، بدون شک از رسیدن به کمال خوش‌بختی و بهشت برین محروم خواهیم ماند و آتش دوزخ و جهنم ما را به کام خود خواهد کشید.

این مقام مسئول، شیطنت دشمن و جهالت برخی از مسلمانان را عامل اصلی تفرقه در بین مسلمانان دانست و یادآور شد: اگر مسلمانان آگاه و هوشیار نباشند، دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود از این خلأ به خوبی استفاده خواهد کرد تا مسلمانان را به جان هم بیندازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن مقام و منزلت ائمه اطهار از دیدگاه اهل سنت گفت: نخستین تفسیرهای نهج‌البلاغه و حتی سایر احادیث و فرموده‌های ائمه اطهار(ع)  توسط علمای اهل سنت انجام شده و این نتیجه عشق و علاقه اهل سنت به ائمه اطهار(ع) است.

انتهای پیام/‌ش‌20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول