اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

شوراها با انسجام عملکردی متفاوت دارند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان عملکرد شوراهای اسلامی استان را در مجموع مطلوب عنوان کرد و گفت: انسجام و وحدت‌رویه در بین اعضاء رابطه مستقیمی با عملکرد شوراها دارد.

شوراها با انسجام عملکردی متفاوت دارند

محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شوراها نقش مهمی در استفاده از فرصت‌ها برای خدمت به مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه وظایف شوراها در قوانین موجود به صورت واضح مشخص شده است، افزود: شوراها وظایف بسیار سنگینی در قبال امور عمرانی دارند.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر شوراها به وظایف مندرج در قانون عمل کنند، شاهد آبادانی و عمران شهرها و روستا‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی شوراها تجربه موفقی را از خود به جا گذاشته‌اند، اضافه کرد: شوراهایی که همت کرده و به مسائل حاشیه‌ای توجه نمی‌کنند توان استفاده از ظرفیت‌های شورا را بیش‌تر و بهتر کسب می‌کنند.

رئوفی‌نژاد تأکید کرد: عملکرد شوراهای شهر موجود در سطح استان زنجان بسته به میزان وحدت و انسجام موجود در بین آنها متفاوت بوده است.

وی با اشاره به اینکه از شوراهای 19 شهر استان زنجان 19 نوع عملکرد دیده می‌شود، ادامه داد: هر چه وحدت‌رویه، اتحاد و انسجام در بین اعضای شوراهای شهر و روستا بیش‌تر بوده، نتایج مطلوب‌تری به دست آمده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ناهماهنگی و مشکلات موجود در بین اعضای شوراهای شهر موجب اتلاف انرژی اعضا در امور دیگر می‌شود، تأکید کرد: در یک نگاه کلی مجموع عملکرد شوراهای اسلامی استان زنجان عملکرد خوبی بوده است.

وی با امتناع از پاسخ دادن به وضعیت عملکرد شورای شهر زنجان تصریح کرد: نظری در مورد شورای اسلامی شهر خاصی نمی‌دهد.

رئوفی‌نژاد خاطرنشان کرد: به صورت کلی عملکرد شوراهای فعال در شهرها و روستاهای استان زنجان مطلوب بوده است.

وی به وجود معایب و مزایای خاص هر شورا اشاره کرد و گفت: خود شوراها به معایب و مزایای خود واقف هستند و می‌توانند با اصلاح آنها نسبت به تقویت مزایا و رفع معایب خود اقدام کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اعلام رسمی وجود مازاد نیرو در شهرداری‌ها به ویژه شهرداری زنجان ادامه داد: این شهرداری به طور تقریبی سه برابر چارت سازمانی خود نیرو دارد.

وی اضافه کرد: وجود نیروی غیر کاربردی و مازاد در شهرداری‌ها تأثیر مستقیم بر عملکرد شهرداری‌ها دارد، چرا که اعتبارات موجود به جای اینکه صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شود صرف هزینه حقوق می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول