به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، یدالله فاطمیان صبح امروز در حاشیه ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار داشت: در موارد زیادی دیده شده که در بعضی ادارات به صورت شایسته با ارباب رجوع رفتار نمیشود.
معاون فرماندار کهگیلویه افزود: حداقل حقوق شهروندی که باید در ادارات رعایت شود، سعه صدر و جواب دادن منطقی به مردم است.
فاطمیان با اشاره به مراجعات زیاد مردم به فرمانداری گفت: توجیه نامناسب و نبود پاسخ قانعکننده ادارات به ارباب رجوع موجب شده مردم برای پیگیری کارهای خود به مسئولان ارشد شهرستان مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد حساسیت لازم برای تمام اقشار مردم در شناخت و رعایت حقوق فردی و جمعی از مسائلی است که باید در این کمیته به آن پرداخته شود.
معاون فرماندار کهگیلویه بیان کرد: نهادینه کردن قوانین و صیانت از حقوق شهروندی زمینه افزایش سطح رضایتمندی مردم از مسئولان و حل مشکلات را فراهم میکند.
فاطمیان تاکید کرد: باید به بحث آموزش و آشنایی با حقوق شهروندی در نهادها و دستگاهها نگاه ویژهای داشته باشیم تا دیگر شاهد این نقض حقوق شهروندی در ادارات نباشیم.
وی یکی از راههای تحقق این هدف را شرکت مسئولان در جلسات ستاد حقوق شهروندی و همت بیشتر متولیان اصلی حقوق شهروندی مانند دانشگاهها، اداره ارشاد و شهرداری در این راستا دانست و افزود: از این به بعد غیبت و حضور نیافتن این نهادها در جلسات ستاد صیانت از حقوق شهروندی توجیهپذیر نخواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی پیش از هر چیز برای تکریم مردم و حفظ حرمت آنها بنا نهاده شد، تصریح کرد: هنگامی که امام راحل، انقلاب را حاصل ایثار مردم میدانند ما مسئولان وظیفه داریم به پاس این ایثارگری در هر زمینهای حرمت آنها را قائل باشیم.
فاطمیان به سیره مقام معظم رهبری در این ارتباط نیز اشاره کرد و بیان داشت: رهبری نیز در گفتهها و نصایح خود همواره بر احترام به مردم و وظایف مسئولان در این زمینه اشاراتی داشتهاند و امروز ما مسئولان اگر بر مسند مدیریتها قرار داریم همه به واسطه جانفشانی و ایثارگری همین مردم است که وظیفه ایجاب میکند همواره پاسخگوی آنها باشیم.
انتهای پیام/آ20/چ3000