اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع):

کتابی با 300 پاسخ اعتقادی در مورد توحید تدوین شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع) گفت: کتابی با 300 پاسخ اعتقادی در مورد توحید تدوین شده است.

کتابی با 300 پاسخ اعتقادی در مورد توحید تدوین شد

طاهره محسنی پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش معاصرسازی سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره رفع شبهات دینی و راهکار برای آگاه‌سازی جوانان از ادیان نوظهور در کشور، اظهار داشت: از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری کتاب‌هایی به چاپ رسیده که پاسخگوی تمام سئوالات اعتقادی، دینی، معرفتی و عرفانی است که جوانان در مقاطع مختلف نسبت به آن دغدغه ذهنی دارند، این مجموعه کتب اثرگذار است.

وی ادامه داد: سری کتاب‌هایی با 100 موضوع پرسش و پاسخ به چاپ رسیده که پاسخ‌ها برگرفته از کتاب شهید مطهری و دیگر علمای برجسته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع) اضافه کرد: کتابی با 300 پاسخ اعتقادی در مورد توحید تدوین شده است که می‌تواند برای آگاه‌سازی جوانان در مقابله با ادیان نوظهور موثر باشد.

محسنی به تبلیغات فعالیت‌های فرهنگی انجام شده، درباره رفع شبهات دینی تاکید کرد و ابراز داشت: ضرورت دارد کتاب‌هایی که برای رفع شبهات دینی به چاپ رسیده معرفی و تبلیغات وسیعی صورت گیرد.

وی به فعالیت سایت‌های مختلف درباره دین که می‌تواند منبع و مرجعی برای پاسخ سئوالات جوانان در این حوزه باشد اشاره کرد و گفت: سایت نمایندگی ولی فقیه، تبیان و افق به سئوالات و شبهات دینی پاسخ می‌دهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فضا برای تحقیق و تفحص دانشجویان به ویژه اقشار مختلف جوانان در حوزه دین باز است، تصریح کرد: اگر جوانان بخواهند حقیقت دین را درک کنند می‌توانند به سراغ نرم‌افزارها و سایت‌هایی که ایجاد شد بروند و بر اساس عقل و منطق ادیان مختلف را با اسلام تطبیق دهند.

محسنی با اشاره به اینکه عمده جوانان گرایش به مسائل علمی ندارند، ابراز داشت: جوانان دین را به صورت تلقینی می‌پذیرند که در این باره نقش خانواده‌ها نیز پررنگ است.

وی فعالیت تبلیغات ادیان نوظهور را گسترده دانست و ادامه داد: جا دارد تبلیغات مجموعه علمی، فرهنگی و دینی در کشور قوت یابد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی دینی کار زیاد شده، خاطرنشان کرد: نشریات زیادی از دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به چاپ رسیده، ولی باید دید چه میزان از این فعالیت‌های فرهنگی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه کشور ما از سال 42 مورد انواع هجمه دشمن قرار گرفت، متذکر شد: هم‌اکنون که دشمن با جنگ نرم مقابله با کشور ما را تدارک دیده ضرورت دارد برای مقابله نیز فعالیت‌های فرهنگی وسیعی انجام شود.

وی گفت: شناسایی ترفند بعدی دشمن از ضروریات است، باید بر اساس شناخت اهداف دشمن جامعه را واکسینه کنیم.

محسنی خانواده را مهم‌ترین نهاد پیشگیرانه از آسیب‌های دشمن دانست و اذعان داشت: مهم‌ترین رکن فعالیت‌های فرهنگی تبلیغات است که برای این بخش باید اعتبار زیادی هزینه شود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول