اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد اسلامی نهبندان:

ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را امری ضروری عنوان کرد.

ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سید حسین هاشمی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان نهبندان اظهار داشت: در سال جاری باید بیشتر از گذشته نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان کوشا باشیم و در این راستا باید تلاش‌های مستمر و برنامه‌های مختلف و متنوع داشته و اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: باید در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان طوری برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی کنیم که این مهم به یک نهضت عظیم و فراگیر مبدل شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را امری ضروری و لازم دانست و تصریح کرد: به طور حتم اشاعه و تبیین فرهنگ قرآنی جامعه به ویژه نسل جوان را از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بیمه می‌کند.

هاشمی، عمده رویکرد فعالیت‌های قرآنی را مردمی بودن آن عنوان کرد و افزود: جنبه مردمی بودن فرهنگ قرآنی باید در جامعه تقویت و نهادینه شود.

وی یادآور شد: سیاست‌ها، هماهنگی‌ها و شاخص‌های قرآنی در سطح شهرستان توسط این کمیته مشخص می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان گفت: نحوه اجرای وظایف دستگاه‌های اجرایی طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این اساس است که آموزش عمومی قرآن توسط وزارت آموزش و پرورش، پژوهش و آموزش عالی قرآن توسط وزارت علوم و تحقیقات و توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.

هاشمی از مجمع قاریان شهرستان خواست تا با ایجاد موسسه فرهنگی و قرآنی بتوانند از کمک‌های مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور بهره‌مند شوند.

وی از اختصاص مبلغ 60 میلیون ریال در زمینه کمک به توسعه فرهنگ قرآنی در موضوعات شاخص‌های نماز، محافل انس با قرآن و مباحث آموزشی و ترویجی نهج‌البلاغه به موسسه فاطمیه(س) نهبندان در سال جاری خبر داد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش نهبندان نیز در ادامه این جلسه به آموزش عمومی قرآن در مدارس شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار بحث علم‌آموزی نیز مباحث فرهنگی و معنوی دانش‌آموزان در دستور کار قرار داشته و دارد.

حبت‌الله آهنی با اشاره به اینکه باید در شهرستان مهدهای کودک قرآنی در قالب مهد نور با مجوز بهزیستی تشکیل و آغاز به فعالیت کند، تصریح کرد: این اداره در راستای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی این‌گونه مهدهای کودک کمک می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان نیز در این جلسه افزود: هم‌اکنون تعداد 30 خانه قرآن روستایی در این شهرستان فعالیت دارند که تاکنون برنامه‌های خوبی را اجرایی کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده گفت: توسعه فرهنگ قرآنی و دیگر فرهنگ‌های اسلامی و ارزشی نیازمند تلاش مضاعف و خرد جمعی است که در این راستا باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی تقویت شود.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان به امر آموزش، پژوهش، تبلیغ و تشویق در امر مسائل قرآنی شد.

تقویت رویکرد مردمی بودن محافل قرآنی، حمایت از مجمع قاریان شهرستان در امر آموزش در زمینه‌های(صوت، لحن و حفظ) و تقویت و ساماندهی محافل قرآن خانگی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول