اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خواستار شد

اعمال معافیت مالیاتی شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل خواستار اعمال معافیت مالیاتی 10 ساله مندرج در زمینه شهرک‌های صنعتی در حوزه شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل شد.

اعمال معافیت مالیاتی شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل

حسین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان اردبیل عدم اجرای ماده 28 قانون بودجه سال 90 است.

وی گفت: بر اساس ماده 28 بانک‌ها موظف بودند با بخشودگی شش درصدی جرایم و استمهال اصل بدهی با سود اولیه به مدت پنج سال وام‌های معوقه تولید کنندگان را تقسیط کنند که متاسفانه با تفسیر بانک مرکزی ماده 28 اجرا نشد و این فرصت طلایی از بخش خصوصی استان و کشور سلب شد.

پیرموذن ادامه داد: انتظار می‌رود منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌های لازم و دفاع از بخش خصوصی اجرای ماده 28 را برای سال 91 احیا و عملی کنند.

این مسئول موضوع معافیت مالیاتی شهرک صنعتی دو اردبیل را از دیگر مشکلات اساسی واحدهای تولیدی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: از لحاظ تقسیمات کشوری شهرک صنعتی شماره دو اردبیل از توابع شهرستان نمین است و در نتیجه از معافیت مالیاتی 10 ساله مندرج در قانون در زمینه شهرک‌های صنعتی برخوردار می‌شود که متاسفانه باوجود پیگیری‌هایی که داشتیم این معافیت در مورد این شهرک هنوز اجرا نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل تصریح کرد: این امر سبب شده مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک سنگین‌تر شده و این واحدها در حالت رکود و تعطیلی قرار گیرند که انتظار می‌رود توسط منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی این حق منطقه که به ناحق از بخش خصوصی گرفته شده است برگردانده شود تا بتوانیم این شهرک بزرگ صنعتی را احیا و رونق دهیم.

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود عدم اجرای مصوبات کمیته تسهیل را از دیگر فرصت‌های از دست رفته برای بخش خصوصی برشمرد.

این مسئول ابراز داشت: برای بخش بازرگانی، صنعت و معدن استان 380 مصوبه کمیته تسهیل داشتیم که متاسفانه مجریان و مدیران مربوطه در استان نتوانستند بخش خصوصی را در اجرای مصوبات همراهی کنند در نتیجه این فرصت نیز از دست رفت و هیچ گرهی از مشکلات بخش خصوصی باز نشد که انتظار داریم منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی صدای رسای بخش خصوصی و تولیدکنندگان و صنعتگران استان در مجلس باشند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول