اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خبر داد

وجود بیش از 103 هزار فقره مؤدی مالیاتی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در مجموع تعداد مؤدیان مالیاتی استان زنجان 103 هزار و 709 فقره است.

وجود بیش از  103 هزار فقره مؤدی مالیاتی در زنجان

اکبر قاسم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تعداد مؤدیان فعال در سطح استان در منبع مالیات‌های مستقیم از جمله اشخاص حقوقی‌، مشاغل‌، مستغلات و غیره 100 هزار و 889 فقره است.

وی با بیان اینکه تعداد مودیان در منبع مالیات‌های غیرمستقیم با اجرای پنج مرحله از قانون مالیات بر ارزش افزوده 2 هزار و 820 فقره  است، یادآور شد: در مجموع تعداد مؤدیان استان زنجان 103 هزار و 709 فقره است.

 

* 55درصد از پرونده‌های فعال استان از مالیات معاف هستند

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان ادامه داد: با توجه به اعمال معافیت‌های پیش‌بینی شده در قانون مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم بیش از 55 درصد از پرونده‌های فعال استان از مالیات معاف هستند.

وی تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی مهم اشخاص حقوقی از معافیت‌های قانونی موضوع ماده 132 (ق.م.م) برخوردار و در مناطق کمتر توسعه یافته تا ده سال از معافیت مالیاتی استفاده می‌کنند.

*تشخیص و وصول مالیات وظیفه اصلی اداره کل امور مالیاتی است

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه اداره کل امور مالیاتی دستگاهی حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی این اداره کل تشخیص و وصول مالیات و تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده از منابع مالیاتی برای تأمین بخشی از هزینه‌های جاری و عمرانی نظام است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه‌، تحقق درآمدهای پیش‌بینی از منابع مالیاتی است، افزود: اما برای رسیدن به این هدف این اداره کل وصول مالیات‌های معوقه به ویژه مالیات‌های معوقه با ارقام بالا و پیگیری و تعیین تکلیف پرونده‌های قطعی نشده را در برنامه کاری خود‌، مثل سال‌های گذشته قرارداده است‌.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اخذ اظهار نامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی و در صورت امکان بدون حضور فیزیکی مؤدیان را از برنامه‌های این اداره کل برای رسیدن به اهداف مورد نظر عنوان کرد و یادآور شد: توافق و تفاهم خود اظهاری با صاحبان محترم مشاغل موضوع ماده 96 ق.م.م از دیگر اهداف این اداره کل است.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان برای مشمولان پنج مرحله مالیات بر ارزش افزوده با انعقاد قراردادهای آموزشی که با مؤسسات آموزشی بسته می‌شود از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

*طرح جامع مالیاتی از مهم‌ترین پروژه‌های تحت برنامه IT است

قاسم‌زاده طرح جامع مالیاتی را یکی از عظیم‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های تحت برنامه IT در کشور عنوان کرد و گفت: هدف این طرح شفاف سازی اطلاعات مؤدیان و مکانیزه کردن سیستم مالیاتی گمرکی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح جامع مالیاتی مکانیزه کردن سیستم مالیات مستغلات نیز اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان انتقال پرونده شرکت‌هائی که به دلیل برخی موارد قانونی در سایر استان‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرند به استان زنجان و شهرستان‌های مربوطه را از دیگر برنامه‌های سال جاری دانست.

وی با اشاره به اینکه پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از برنامه‌های سال جاری است، ادامه داد: برای تأمین فضای اداری مورد نیاز در سطح استان این فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.

قاسم‌زاده از واگذاری مشاغل خودرو شهرستان‌های تابعه به دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: این برنامه در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول