اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

شورا از جایگاه هیئت‌‌مدیرگی شهرداری‌ها خارج شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شوراهای اسلامی در شأن و جایگاهی نیستند که به عنوان هیئت مدیره شهرداری‌ها به کار و فعالیت آنها نگریسته شود در حالی که جایگاه قانونی شوراها دفاع از حقوق شهروندی مردم است.

شورا از جایگاه هیئت‌‌مدیرگی شهرداری‌ها خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در همایش روز شوراها در اردبیل اظهار داشت: شورا به مانند تمام نهادهای اجتماعی دوره تکامل و سیر خود را سپری می‌کند به طوری که حاکمیت چنین نهاد‌هایی در فضای دموکراسی و به دور از فشارهای سیاسی به گذر زمان و سپری شدن برخی از تنگناها و موانع نیاز دارد.

وی شکل‌گیری و حیات شوراها را در پیشبرد برخی از امور عالی توصیف کرد و گفت: بقا و حمایت از این حیات شورا به رغم وجود برخی نقاط ضعف و اشکال ضروری به نظر می‌رسد چرا که اشکال ساختاری ماهوی و کمبود امکانات در این مجموعه با گذر زمان قابل برطرف شدن و اصلاح است.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: در حالی که مردم ما از حداقل خدمات حوزه‌هایی نظیر آب شرب سالم بی‌بهره بوده و هم اکنون در اردبیل وضعیت فاجعه‌باری را در تامین آب شرب شاهد هستیم و حتی صد‌ها حقوق اجتماعی نیز زیر‌پا گذاشته می‌شود و نخبگان جامعه خانه‌نشین شده و توجهی به برخی مطالبات مردم نمی‌شود ولی شاهد آن هستیم که مردم، مسئولان و عموم جامعه از عملکرد شورا و شهرداری به جرأت و صراحت انتقاد می‌کنند و وضعیت آسفالت را به چالش می‌کشند.

زنجانی یادآور شد: ما منکر آن نیستیم که مردم و رسانه‌ها نباید نقد و انتقادی کنند بلکه به این اهمیت و جایگاه شورا می‌بالیم که عملکرد آن همیشه در معرض دید مردم است و مردم از کم و کاستی‌ها و نارسایی‌ها که گاه حاصل دسترنج خود آنهاست گلایه‌مند بوده و شاکی هستند.

این مسئول بیان داشت: در وضعیت نامناسب اقتصادی که مردم حتی در تامین معاش خود با مشکل مواجه هستند شورا و شهرداری گاه با دست خالی کارهایی می‌کند که از عهده و توان بسیاری از دستگاه‌های صاحب اعتبار و پول خارج است.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: هر چند ما اذعان می‌کنیم که در انجام خدمات مطلوب و مورد نظر مردم دچار بسیاری از ضعف‌ها هستیم اما ارتباط دو سویه و صمیمی مردم با شوراها و شهرداری‌ها سبب شده است تا ما به ادامه مسیر دلگرم بوده و مردم را پشتیبان واقعی خود بدانیم.

زنجانی هدف اصلی تشکیل شوراها را واگذاری امورات به خود مردم توصیف کرد و افزود:‌ نه تنها بسیاری از این امورات و وظایف به شوراها محول نشده بلکه در اصلاح و بازنگری سال 88 وظایف و اختیارات شورا محدود‌تر نیز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با انتقاد به این موضوع که شورای شهر در نقش هیئت مدیره شهرداری ایفای نقش می‌کند، اظهار داشت: با شرایطی که حقوق کارگران رسمی دولت عقب افتاده است و در تامین بسیاری از نیاز‌مندی‌ها با خللی مواجه هستیم شهرداری اردبیل همین که حقوق پرسنل و برخی کارهای زیر‌بنایی را در این شهر انجام می‌دهد جای تشکر و قدردانی دارد که با تمام توان در این سنگر حاضر است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول