اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت تأکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه کارهای تولیدی

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: باید در زمینه کارهای تولیدی فرهنگ‌سازی شود تا با وجود بستر و ظرفیتی که فراهم است به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه کارهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور پیش از ظهر امروز در همایش کار و کارگر در شهرستان جیرفت جامعه کارگری را تلاشگران نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: همه موجودات عالم شامل فعل و انفعال و حرکت هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه سال جاری به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است باید تلاش کنیم، این شعار در جامعه تحقق یابد.

غنچه‌پور کار را منشأ رشد و تعالی انسان ذکر و تصریح کرد: انسان برای رشد و تعالی نیازمند کار است تا جوهره روح وی صیقل پیدا کند و به جایگاه حقیقی خود دست یابد.

وی با اشاره به وضعیت کارگری نسبت به قبل از انقلاب ابراز داشت: با توجه به اینکه در برهه‌ای از زمان امکان جنگ نظامی برای مستکبران عالم وجود نداشت با سیاست استعمارگری جهان را زیر سیطره خود آوردند.

غنچه‌پور عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی اگر در جایی اندیشه‌ای نو پدید می‌آمد و یا اختراع و ابتکاری از سوی یک ایرانی صورت می‌گرفت وی را از بین می‌بردند یا به عنوان مزدور به کار می‌گرفتند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه هنوز جامعه کارگری به جایگاه حقیقی خود دست نیافته است، گفت: با توجه به اینکه در نظام جمهوری اسلامی هم‌اکنون بستر لازم فراهم شده است، باید تلاش کرد تا مشکلات موجود در این بخش برطرف شود.

غنچه‌پور عنوان کرد: با کارهای بزرگی که طی 33 سال گذشته انجام گرفته است، اکنون کشور ایران در عرصه‌های مختلف مانند فضا، تسلیحات نظامی، علوم پزشکی، انرژی هسته‌ای و ... در دنیا به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

وی اذعان داشت: باید در زمینه کارهای تولیدی فرهنگ‌سازی شود تا با وجود بستر و ظرفیتی که فراهم است به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

غنچه‌پور جوهره و شخصیت هر فرد را بسته به کار و توان وی دانست و خاطرنشان کرد: باید جوانان این منطقه تلاش کنند در تمام عرصه‌ها ورود پیدا کنند تا به توسعه و آبادانی آن برسند. 

وی اظهار داشت: در شهرستان جیرفت تعداد 25 هزار نفر اتباع بیگانه اهرم‌های کار را به دست گرفته‌اند که در نبود آنها خلا بزرگی در نیروی کار منطقه به وجود می‌آید.

غنچه‌پور تصریح کرد: دولت در صدد کم‌ حجم کردن ظرفیت خود است و تسهیلات فراوانی در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی و اقتصادی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها در این زمینه توسط دولت فراهم شده است، افزود: دولت با تمام توان از سرمایه و کار ایرانی حمایت می‌کند.

غنچه‌پور بیان داشت: رونق، عزت و بالندگی کشور در پنجه طلایی کارگرانی است که با تمام توان خود برای توسعه و عمران کشور تلاش می‌کنند.

وی اذعان داشت: امیدواریم در آینده تمام مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی برطرف شود تا همواره کشوری آباد و مستقل داشته باشیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول