اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی:

گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها در سال جاری در دستور کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: اهداف سال جدید این نهاد را بر پایه گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها و گسترش دامنه فعالیت‌های خود در تمامی نقاط استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها در سال جاری در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، حسین خوشایند در مراسم گردهمایی مدیران مراکز آموزشی استان در سال جاری اظهار داشت: در سال گذشته 16 مرکز آموزشی در سطح استان در قالب 100 کارگاه آموزشی در هشت بخش آموزش در مراکز ثابت، جوار زندان، جوار پادگان، جوار روستا، سیار شهری، ضمن کار، اصناف و جوار دانشگاه فعال بوده‌اند.

وی افزود: از مجموع یک میلیون و 896 هزار و 447 نفر ساعت تعهد مراکز ثابت آموزشی (بخش دولتی، موفق به اجرای یک میلیون و 960 هزار و 304 نفر ساعت عملکرد در 12 ماه سال 90 شده‌ایم که نشان از تحقق 103 درصدی تعهدات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: در بخش غیردولتی (آموزشگاه‌های آزاد) از مجموع 108 آموزشگاه دارای مجوز فعالیت، تعداد 95 آموزشگاه فعال بوده که از مجموع یک میلیون و 100 هزار نفر ساعت تعهد آموزشی، این بخش موفق به اجرای یک میلیون و 126 هزار و 126 نفر ساعت عملکرد در 12 ماهه سال 90 شده که این آمار عملکردی نیز نشان از تحقق 103 درصدی تعهدات دارد.

خوشایند گفت: با توجه به اهمیت واگذاری برخی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی، در سال گذشته برای پنج  آموزشگاه مجوز فعالیت و برای 42 نفر ابلاغ مربی‌گری صادر شده است.

وی افزود: در بخش مشاوره شغلی و آموزشی از مجموع 3 هزار و 64 نفر دوره تعهد مراکز آموزشی، عملکردی برابر 3 هزار و 508 نفر دوره اجرا شد که نشان از تحقق 114 درصدی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی به موضوع رهگیری و ثبت اشتغال مهارت آموختگان در سال 90 پرداخت و افزود: با توجه به تعهد 2200 نفری اداره کل در رهگیری و ثبت اشتغال مهارت آموختگان، تعداد 2 هزار و 829 نفر در 12 ماهه سال گذشته رهگیری و ثبت سیستم اشتغال مهارت آموختگان شده‌اند.

خوشایند طرح مشاغل خانگی و نظام استاد شاگردی را از فعالیت‌های مهم آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: در موضوع نظام استاد شاگردی اهدافی از جمله، ارتقای مهارت فنی و تجربی و تربیت کارگران ماهر آشنا به بازار کار، آگاهی یافتن به نحوه اداره کسب و کار و لزوم تسلط کافی به کارهای عملی و اجرایی، دریافت آموزش در حین کار از کارگران و کارفرمایان و استادکاران با تجربه و ماهر، آشنایی شاگرد با محیط واقعی کسب و کار همراه با خلاقیت،ابتکار و پرکردن ظرفیت خالی اشتغال واحدهای تولیدی و خدماتی دنبال می‌شود که در سال گذشته عملکرد اداره کل 65 هزار و 640 نفر ساعت بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان اداره کل غلات استان و آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث آموزش نانوایان استان گفت: در این بخش نیز ضمن تحقق 118 درصدی تعهدات، عملکرد استان 25 هزار و 874 نفر ساعت بوده است.

خوشایند موضوع مشاغل خانگی را از جمله برنامه‌های دیگر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سال 90 اعلام کرد و افزود: از مجموع یک‌هزار و 300 پرونده واصله برای یک‌هزار و 149 پرونده مجوز صادر که از این تعداد یک‌هزار و 40 پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی به عملکرد بخش صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: تعداد 3 هزار و 860 نفر از متقاضیان بخش صنعت ساختمان در سال 1390 برای دریافت کارت مهارت و گواهینامه مراجعه کرده‌اند که پس از برگزاری آزمون کتبی و عملی، برای 2 هزار و 85 نفر گواهینامه و کارت مهارت صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی عملکرد آزمون را در دو بخش دولتی و غیردولتی 19 هزار و 272 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد معرفی شده 8 هزار و 958 نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند.

خوشایند به تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه آموزش اتباع خارجه اشاره کرد و افزود: در راستای تفاهمنامه سه جانبه‌ای که به امضای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به امضا رسید، دوره‌های آموزشی ساخت طلا و جواهر، گوهر تراش، جوشکاری E3، برق درجه دو، تعمیر تلفن همراه و نازک دوز زنانه با مجموع طول دوره 2 هزار و 238 ساعت و 26 هزار و 574 نفرساعت برای 72 نفر از افاغنه، برگزار شده که مبلغی بالغ بر 455 میلیون و 900 هزار ریال در غالب هزینه دوره، هزینه ابزار کار، کتاب، تغذیه و لوازم‌التحریر اختصاص یافت.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول