اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 20 هزار میلیون ریال اعتبار به فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی اعتبارات عمرانی، تملک استانی و ملی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته را 20 هزار و ۷۸۲ میلیون ریال عنوان کرد.

اختصاص 20 هزار میلیون ریال اعتبار به فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، حسین خوشایند اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی این نهاد در بهمن‌ماه سال 90 افتتاح شد.

وی افزود: این دانشگاه در هشت رشته برق، الکترونیک و ابزار دقیق، جوشکاری، تعمیر و نگهداری خودرو، ماشین‌افزار، نقشه‌کشی صنعتی، تولید مبلمان، تعمیر سخت‌افزار کامپیوتر و نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی با هدف دستیابی به نیروی انسانی ماهر، در بخش‌های مختلف کشور بر اساس نیازهای شغلی جامعه، متناسب با برنامه‌ای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور بهره‌وری هرچه بیشتر نظام آموزشی کشور و اجتناب از آموزش‌های غیرضروری در حال پذیرش دانشجو است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی به گسترش و تجهیز مراکز آموزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی، تملک استانی و ملی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در مجموع 20 هزار و 782 میلیون ریال در سال 1390 بوده که ضمن تجهیز مراکز و کارگاه‌های آموزشی، در هفته دولت نیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهبندان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خضری دشت بیاض به مساحت 2 هزار و 300 مترمربع افتتاح شد.

خوشایند هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان، شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور عنوان کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برگزاری اردوهای لازم برای کسب آمادگی بیشتر برای کارآموزان برتر در مرحله استانی و کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، جایگاه استان خراسان‌جنوبی در جدول مسابقات از رده بیست و یکم دوره یازدهم این مسابقات به رده چهارم کشوری در دوره دوازدهم ارتقا یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان استان خراسان‌جنوبی هشت نفر بوده‌اند، افزود: این افراد در هفت رشته در این دوره از مسابقات حضور داشتند که در پنج رشته فرز CNC، روباتیک، کاشی‌کاری، فناوری اطلاعات و تاسیسات الکتریکی موفق به کسب مدال و دیپلم افتخار شده‌اند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول