اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای پایانی هفته برگزار می‌شود

دومین جشنواره گردشگری "سفر به توران"

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری دومین جشنواره گردشگری "سفر به توران" در بخش بیارجمند شهرستان میامی خبر داد.

دومین جشنواره گردشگری "سفر به توران"

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمید یزدانی امروز اظهار داشت: این جشنواره با هدف آشنایی گردشگران با قابلیت‏های گردشگری طبیعی در شهرستان میامی به ویژه منطقه نمونه گردشگری توران بخش بیارجمند، روزهای پایانی هفته جاری (چهاردهم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه) برگزار می‏شود.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‏آمیز این جشنواره در سال گذشته اظهار داشت: جشنواره گردشگری سفر به توران، امسال و برای دومین سال پیاپی با همکاری بخشداری، شورای اسلامی و شهرداری بیارجمند، اداره پارک ملی توران و شورای اسلامی و دهیاری روستاهای هدف گردشگری قلعه بالا و رضاآباد برگزار می‏شود.

یزدانی با بیان اینکه شهرستان‏های میامی و شاهرود از ظرفیت‏های بالایی در زمینه برگزاری تورهای طبیعت‏گردی برخوردار هستند، گفت: حضور گردشگران و بهره‏مندی جوامع محلی از مواهب گردشگری و صنعت توریسم، بهترین انگیزه برای حفظ محیط زیست و میراث طبیعی است.

یزدانی بازدید از روستای هدف گردشگری قلعه بالا، مناطق نمونه گردشگری زیست‏کره توران و رضاآباد، مشاهده گورخر آسیایی و زاغ بور را از جمله برنامه‏های این جشنواره اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه "توران" از سه قسمت پارک ملی، پناهگاه حیات‏وحش و منطقه حفاظت شده تشکیل شده است، افزود: این منطقه در قسمت جنوبی جاده تهران - مشهد و در قسمت شمال‏شرقی دشت کویر قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه این منطقه بزرگ‏ترین منطقه تحت حفاظت سازمان محیط زیست کشور است، گفت: این منطقه، از نظر پوشش گیاهی از تنوع بالایی برخوردار بوده و در میان گونه‏های جانوری آن برخی از نادرترین گونه‏ها مانند یوزپلنگ آسیایی، گورخر ایرانی و پرندگانی هم‌چون زاغ بور و هوبره دیده می‏شود.

یزدانی افزود: در مجموعه روستاهای این منطقه طوایف و ایلات مختلفی سکنی دارند و گلیم، توبره، پلاس، سوزن‌دوزی و تهیه البسه محلی از جمله صنایع دستی این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به وجود مواهب طبیعی و جاذبه‏های گردشگری در منطقه توران، در سفر هیئت دولت به استان سمنان، دو منطقه نمونه گردشگری شامل منطقه نمونه گردشگری زیست‏کره توران و منطقه نمونه گردشگری رضاآباد خوار توران مصوب شد.

به گزارش فارس، مجموعه توران با بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار وسعت دومین ذخیره‏گاه زیست‏کره جهان از نظر وسعت محسوب می‏شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول