اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نظام پزشکی خوزستان خواستار شد

حل مشکل ماماها در زمینه تداخل مسئولیت

خبرگزاری فارس: معاون انتظامی نظام پزشکی استان، حل مشکلات جمعیت مامایی در زمینه تداخل مسئولیت و ارتباط بین بخشی را خواستار شد.

حل مشکل ماماها در زمینه تداخل مسئولیت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز اسماعیل ایدنی، بعدازظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ماما در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سخنان من ممکن است تلخ باشند، چرا که چالش‌ها و مشکلات جامعه مامایی بسیار است.

وی افزود: هر چند در سالیان متوالی در زمینه مامایی جلسات و بزرگداشت‌هایی مثل برگزار می‌شود، این جامعه نیازمند توجه بیشتر است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ‌نبود تشکل‌های مردم نهاد را از مهمترین مشکلات جامعه مامایی عنوان کرد و توضیح داد: پیگیری‌های جمعیت پرستاران برای رفع مشکلات به نسبت جامعه مامایی بهتر است، زیرا پرستاران مستقل و به صورت سازمان مردم نهاد هستند اما جامعه مامایی زیر نظر معاونت درمان فعالیت می‌کند.

ایدنی با بیان اینکه جمعیت مامایی، نمی‌تواند مطالبات ماماها را به طور کامل پیگیری کنند، زیرا بسیاری از چالش‌ها و مشکلات گروه مامایی با وزارت بهداشت و در زمینه اشتغال و روابط بین بخشی و استخدام است.

این پزشک فوق تخصص ریه دیگر مشکلات جامعه مامایی را یادآور شد و گفت: از مشکلات عمده این جمعیت ارتباط بین بخشی و تداخل مسئولیت است. به طور مثال بیمه‌ها نسخه سونوگرافی و برخی تجویزهای دیگر ماماها را قبول نمی‌کنند. به همین دلیل بیمار مجبور می‌شود به پزشک مراجعه کند و همان نسخه را مجدد بنویسد که زمان و هزینه‌های زیادی به بار می‌آورد.

وی برای حل این مشکل پیشنهاد کرد: در دوره کارشناسی ارشد برای ماماها یک دوره تخصصی در نظر گرفته و طوری طراحی شود که دیگر ایرادی بر این موضوع نباشد.

ایدنی توضیح داد: در گذشته کارشناس علوم آزمایشگاهی نمی‌توانست مسئول فنی آزمایشگاه بشود اما در حال حاضر کارشناس ارشد می‌تواند این سمت را به عهده بگیرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول