اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شوراهای حل اختلاف خبر داد

بیمه 18 هزار نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف

خبرگزاری فارس: رئیس شوراهای حل اختلاف از بیمه‌شدن 18 هزار نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بیمه 18 هزار نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام علی احمدی‌میانجی در همایش یک روزه اعضای شوراهای حل‌اختلاف شهرستان طارم اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف بهترین نهاد برای حل و فصل اختلافات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی بر اهمیت ایجاد صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و افزود: بر اساس روایات معتبر صواب ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از یک سال نماز و روزه مستحبی بیشتر است.

رئیس شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه برای ایجاد جامعه‌ای با نشاط همه باید تلاش کنند، گفت: باید فرهنگ صلح و سازش بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

وی به مختومه شدن بیش از 4 میلیون و 200 هزار فقره پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف کشور در سال 89 اشاره کرد و گفت: در همین سال شوراهای حل اختلاف زمینه آزادی بیش از 7 هزار زندانی را هم فراهم کرد.

حجت‌الاسلام علی احمدی‌میانجی مهم‌ترین پاداش کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف را خشنودی خدا و اجر معنوی ذکر کرد و افزود: خدمتگزاری در شوراهای حل اختلاف باید در راستای رضایت خداوند متعال باشد.

وی بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور را از برنامه‌های مهم این مرکز اعلام و خاطرنشان کرد: طرح بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور در کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب و آماده ارائه در صحن علنی مجلس است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور تصریح کرد در صورت تصویب این طرح بیش از 18 هزار نفر بیمه خواهند شد.

وی هزینه اجرای طرح بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور را حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد این طرح امسال بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی در شوراهای حل اختلاف کشور اجرا شود.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول