اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

نیازمند «تولید ملی» در بازی‌سازی رایانه‌ای هستیم

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: برای عرضه بازی رایانه‌ای همگون با فرهنگ ایرانی -اسلامی نیز نیازمند تولید داخلی و ملی هستیم.

نیازمند «تولید ملی» در بازی‌سازی رایانه‌ای هستیم

هادی مرادی امروز در حاشیه دومین روز برگزاری این مسابقات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با شناسایی دانشجویان بازی‌ساز رایانه‌ای، زمینه اشتغال و حمایت مادی و معنوی از آنها فراهم می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تولید بازی‌های متناسب با فرهنگ و عقاید هر کشور افزود: بازی‌سازی رایانه‌ای همگون با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نیازی داخلی است که باید در کشور  تولید شده و نمی‌توان از خارج آن را وارد کرد.

این عضو کمیته داوران نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای، استفاده نامناسب کودکان از بازی‌های رده سنی نوجوانان و جوانان را یادآور شد و گفت: آشنایی با فرهنگ مصرف این تکنولوژی برای اقشار استفاده‌‌کننده به ویژه کودکان ضروری است.

مرادی با اشاره به اینکه ایران در بازی‌های رایانه‌ای بیشتر مصرف‌کننده است تا آنکه تولید کننده باشد افزود: بیشتر این بازی‌های خارجی خشن، تهاجمی، جنگی و توأم با رفتارهای از پیش تعیین شده است که شخص مصرف‌کننده برای استفاده از آن نیازی به تفکر و تمرکز ندارد و در نتیجه استفاده دراز مدت از این بازی‌ها می‌تواند قدرت و بازده تمرکز کودکان و نوجوانان را کاهش دهد.

وی تولید محصولات پرمحتوا و ارزشمند بدون کپی و الگوبرداری از نمونه‌های خارجی را ضروری دانست و گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور دو نهادی هستند که گام‌های اولیه را در این راستا برداشته‌اند.

عضو کمیته رباتیک IEEE (انجمن بین‌المللی مهندسان برق و الکترونیک) در ادامه توجیه و آگاه‌کردن سرمایه‌گذاران از نتایج سودآور این صنعت را به عنوان یکی دیگر از اقدامات مورد نیاز در این عرصه عنوان کرد و افزود: کپی نکردن و خرید از نمونه اصلی تولیدات داخلی یکی دیگر از راه‌های حمایت از بازی‌سازان و پیشرفت این صنعت در کشور است.

مرادی همچنین وضعیت تولیدات بازی‌های رایانه‌ای در ایران را رو به پیشرفت قلمداد و خاطر نشان کرد: افزایش رشد و ترقی این صنعت در ایران منوط به حمایت مادی و معنوی از سرمایه‌گذاران و سازندگان بازی‌های رایانه‌ای است.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس می‌توانند با اعمال سیاست‌گذاری‌ها و تصویب قوانین لازم از سازندگان و سرمایه‌گذاران بازی‌های رایانه‌ای حمایت کنند.

مرادی، شناسایی استعدادهای برتر در این عرصه را از طریق برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف، گامی در راستای حمایت از بازی‌سازان و ارتقای آنها به مراحل بالاتر دانست و گفت: در صورتی که برگزاری این رقابت‌ها منتهی به شناسایی و معرفی صرف و عدم حمایت از آنها در مراحل بعدی باشد مسیر برای جذب این بازی‌سازان در بازارهای بین‌المللی هموار شده و در مقابل امکان استفاده از آنها در بازار داخلی از بین می‌رود.

وی در خصوص ارزیابی سطح این رقابت‌ها با اشاره به برگزاری این مسابقات برای اولین بار عنوان داشت: نمی‌توان از تیم‌های شرکت‌کننده توقع بالایی داشت اما به طور نسبی حضور و فعالیت تیم‌ها در این عرصه رقابتی قابل ستایش و ارزشمند است.

به گفته وی، مهمترین دستاورد فشرده‌بودن مسابقات و برگزاری رقابت‌ها به صورت 48 ساعته حضوری، بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای خاص در این زمینه است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول