اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری:

تکمیل سد غدیر باباحیدر 250 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل مراحل اجرایی احداث سد غدیر باباحیدر از توابع شهرستان فارسان افزون بر 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل سد غدیر باباحیدر 250 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

شکرالله عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با احداث سد غدیر باباحیدر آب شرب مردم شهرستان فارسان به صورت صددرصد تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکمیل مراحل اجرایی احداث سد غدیر باباحیدر از توابع شهرستان فارسان افزون بر 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: پیش‌بینی می‏شود این سد تا پایان سال 92 آبگیری و در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

عباسی با تأکید بر اهمیت استراتژیک آب، گفت: مساله کمبود ذخایر آب زمین به طور مداوم جدی‌تر می‎شود، بر اساس داده‌های بانک جهانی بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم هستند و هر سال بیش از پنج میلیون نفر بر اثر بیماری‌های ناشی از آلودگی آب آشامیدنی جان خود را از دست می‌‎دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سه عامل مهم وضعیت آب را به صورت خطرناکی در جهان درآورده است، گفت: آلوده شدن آب، اتلاف آب و تغییرات آب و هوا از جمله این عوامل به شمار می‎رود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‎های موجود 70 درصد از آب مصرفی دنیا در بخش کشاورزی مصرف می‎شود، 23 درصد در بخش صنعت و هفت درصد نیز مصارف خانگی دارد.

عباسی با بیان اینکه مدیریت غلط آب بحران کمبود آب را نیز تشدید کرده است، گفت: انسان با آلوده کردن و اتلاف آب نقش بسیار مهمی در این بحران جهانی دارد که نتایج آن به کشور خاصی محدود نمی‎شود، سطح آب‌های زیرزمینی هر روزه پایین‌تر می‎رود و آب‌هایی که در دوره‌های زمین‌شناسی مشخصی انباشته شده بودند، مصرف می‎شوند بدون آنکه بتوان آن را جایگزین کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که انسان بیشترین نقش را در این بحران دارد، باید با راهکارهایی با آن مقابله کرد و از این رو مدیریت بر آب و همکاری‌های بین بخشی اهمیت ویژه دارد.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول