اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

200 میلیارد ریال اعتبار برای جلوگیری از فرار آب سد ارباتان هریس نیاز است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مطالعات علاج‌بخشی سد " ارباتان " هریس به منظور جلوگیری فرار آب از این سد آغاز شده است، گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت سد ارباتان نیاز است.

200 میلیارد ریال اعتبار برای جلوگیری از فرار آب سد ارباتان هریس نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از هریس، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان هریس اظهار کرد: در اراضی که سازمان آب منطقه‌ای تامین آب کرده است آماده واگذاری اراضی به افراد واجد شرایط هستیم.

وی با بیان اینکه برای تجهیز مزارع کشاورزی به سیستم نوین آبیاری تحت فشار برای تمام متقاضیان تسهیلات بلاعوض و درازمدت کم بهره پرداخت می‌شود، افزود: امیدوارم کشاورزان به اهمیت مصرف بهینه آب پی‌ ببرند چرا که خشکسالی‌های اخیر بخش کشاورزی استان را با ضرر و زیان بالایی مواجه ساخته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مطالعات علاج‌بخشی سد ارباتان هریس از سال گذشته آغاز شده و در حال اتمام است، ادامه داد: در سال 1387 به علت وجود لایه‌های گچی و نمکی در لایه‌های سطوح زیرین سد موجب فرار آب شد و آب این سد پس آن به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و در مزارع پایین دست به‌صورت گودال‌های بزرگ خارج شد.

وی با بیان اینکه این سد با 27 میلیون مترمکعب با هدف تأمین آب کشاورزی و شرب احداث شده بود و در سال‌های گذشته شاهد هدر رفت این میزان آب بوده‌ایم، افزود: 200 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت سد "ارباتان" مورد نیاز است که امیدوارم با تلاش نماینده منتخب مردم و همکاری سایر مدیران استان بتوانیم این میزان اعتبار را از طریق منابع ملی و یا استانی تامین کنیم.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول