اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

بهره‌برداری از 20 کتابخانه روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از بهره‌برداری از 20 کتابخانه روستایی در زنجان خبر داد.

بهره‌برداری از 20 کتابخانه روستایی در زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: کتابخانه‌های روستایی استان زنجان همزمان با سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسند.

وی از برپایی 40 ایستگاه مطالعه در استان زنجان خبر داد و افزود: این 40 ایستگاه همزمان با سوم خرداد بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یادآور شد: ایستگاه مطالعه به منظور قرار گرفتن کتاب و کتابخانه در معرض دید عموم مردم و جذب مخاطب در استان زنجان دایر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح چندین عنوان کتاب در قفسه و مخزن کتاب ایستگاه مطالعه برای استفاده عموم قرار می‌گیرد.

احمدخانی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها در محل‌های پر رفت و آمد راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: این ایستگاه‌ها در پایانه‌ها و ایستگاه‌های قطار پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری که در دیدار با کتابداران نمونه کشور اعلام شد، از ضروریات محسوب می‌شود.

 

*تحقق منویات مقام معظم رهبری از برنامه‌های استان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ضروری است اقدامات لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: استان زنجان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری از حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را انجام داده و برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرایی می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به برنامه‌های توسعه‌ای برای کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود: توسعه کتابخانه‌های عمومی و توجه ویژه به بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی زنجان از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.

احمد خانی با بیان اینکه در صورت اختصاص کامل نیم درصد در آمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت‌های مطلوبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ضروری است شهرداری‌های استان در این زمینه یاریگر کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی ابراز داشت: گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، توسعه اماکن فرهنگی در روستاها، ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و سیار و برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول