اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای رعایت حقوق معلولان در اجرای پروژه‌ها

تمام شهرداری‌ها از مشاوران مناسب‌سازی استفاده کنند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: ساختمان‌های دولتی و شهرداری‌ها باید به منظور رعایت حقوق معلولان در تمام زمینه‌ها و به ویژه در اجرای پروژه‌ها از مشاوران مناسب‌سازی استفاده کنند.

تمام شهرداری‌ها از مشاوران مناسب‌سازی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجمال‌الدین صمصام‌شریعت ظهر امروز در چهاردهمین جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن شهری برای تردد معلولان در سطح شهر اظهار داشت: با استفاده از مشاوره معلولان در شهرداری‌ها در راستای اجرای طرح‌های شهری نقاط ضعف شهرداری‌ها در اجرای این طرح‌ها به آنها یادآوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 32 درصد از فضا‌های دولتی، 39 درصد از بانک‌ها و 42 درصد از معابر و مبلمان شهری اصفهان مناسب‌سازی شده است، اضافه کرد: البته این آمار‌ها گزارش مناسبی را از مناسب‌سازی این اماکن و معابر موجود در سطح شهر‌ها نشان نمی‌دهد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تصورات بر این بوده که بالغ بر 50 درصد از اماکن و معابر موجود در سطح استان مناسب‌سازی شده است، تصریح کرد: علی‌رغم پی‌گیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در سطح استان در راستای مباحث مناسب‌سازی، دست‌یابی به مناسب‌سازی صددرصدی شهر و امکانات عمومی موجود در سطح شهر به تلاش و فعالیت بیش‌تری نیاز دارد.

وی ادامه داد: ساختمان‌های دولتی و شهرداری‌ها باید به منظور رعایت حقوق معلولان در تمام زمینه‌ها و به ویژه در اجرای پروژه‌ها از مشاوران مناسب‌سازی استفاده کنند.

صمصام‌شریعت با اشاره به اینکه مشاوران معلول باید با بازدید از مناطق موجود در سطح شهر مکان‌های مورد ضروری مناسب‌سازی در سطح شهر را شناسایی کنند، تأکید کرد: کنترل طرح‌های مناسب‌سازی پس از اتمام این طرح‌ها به بازدهی اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در سطح شهر به صورت ویژه کمک می‌کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول