اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور خبر داد

راه‌اندازی بنیاد نمایشنامه‌نویسی کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کل هنرهای نمایشی کشور گفت: بنیاد نمایشنامه‌نویسی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی بنیاد نمایشنامه‌نویسی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قادر آشنا عصر امروز در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر گیلان در سالن رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر سرمایه‌گذاری در عرصه تئاتر را کاری ماندگار دانست و اظهار کرد: کسانی که در  عرصه فرهنگ و هنر قلم زده‌اند نام آنها ماندگار است.

وی، فرهنگ را پی‌زیست بشری خواند و تصریح کرد: فرهنگ اساس و مبنا بوده و باید شکوفایی اقتصاد مبتنی بر فرهنگ اصیل باشد.

این مسئول، هنر نمایشی را تاثیرگذار و بی‌بدیل خواند و افزود: نمی‌توانیم تا مادام‌العمر اقتصاد فرهنگ را بر دوش دولت بگذاریم و باید توجه بیشتری به فرهنگ شود.

وی، با اشاره به اینکه می‌توانیم در عرصه‌های مختلف فرهنگی تئاتری را اجرا کنیم که مخاطب فراوان داشته باشد، ابراز کرد: متنی که برای تئاتر و نمایشنامه استفاده می‌شود باید با ذائقه ایرانی ارتباط برقرار کند و اگر متن با فرهنگ ایرانی سازگار باشد نقطه آشتی مخاطب با نمایش و تئاتر است.

آشنا، با تصریح بر اینکه بین متون نمایشی غرب و شرق تفاوت‌هایی وجود دارد، اذعان کرد: برای جذب بیشتر مخاطب متن یک نمایشنامه باید با مردم سازگار باشد و به همین منظور بنیاد نمایشنامه‌نویسی در کشور را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی، راه‌اندازی بنیاد مذکور را با چهار محور اساسی ذکر کرد و افزود: ایجاد بانک اطلاعات نمایشنامه‌نویسان کشور، ساماندهی نمایشنامه‌نویسی، برگزاری جشنواره‌های متعدد نمایشنامه‌نویسی و سفارش برای نمایشنامه‌نویسی و نیز توجه به گروه‌های نمایشی استان‌ها از جمله محورهای ایجاد بنیاد نمایشنامه‌نویسی است.

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور خاطرنشان کرد: می‌خواهیم 50 درصد توان و هنرهای نمایشی را معطوف به استان‌ها کنیم زیرا عمده مخاطبان و بازیگران و کارگردان‌ها در استان‌ها هستند که باید این توانایی‌ها شناسایی شوند.

وی، از اعزام گروه‌های نمایشی استان‌ها به خارج از کشور خبر داد و یادآور شد: از هر استان یک گروه را به خارج از کشور اعزام می‌کنیم که در واقع این سفرها یک نوع کلاس آموزشی است و می‌تواند کارهای خوبی صورت گیرد.

آشنا، توجه به اجرای عمومی هنرهای نمایشی را نیز مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول