اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

نهضت نمایش‌نامه‌نویسی در کشور راه می‌افتد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ منعی برای ورود هنرمندان مختلف به عرصه‌های هنری وجود ندارد، گفت: بنا داریم تا نهضت نمایشنامه‌نویسی را در همه ارکان و سطوح کشوری از جمله دانشگاه‌ها راه بیاندازیم.

نهضت نمایش‌نامه‌نویسی در کشور راه می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قادر آشنا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کارهایی که باید در حوزه نمایش و تئاتر انجام گیرند، بسیار زیاد هستند ولی اینکه حوزه فرهنگ را به ‌عنوان یک حوزه پایه و اساسی در زیست انسانی جا بیاندازیم و بر آن پافشاری کنیم در وهله اول قرار می‌گیرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد افزود: در این میان هنر تئاتر و نمایش به‌ عنوان هنرهای زنده اثرگذاری بسیار زیادی دارند که باید توجه بیشتری به آنها شود.

وی تاکید کرد: باید حوزه فرهنگ و هنر نمایش را به لحاظ نگرشی در جامعه جا بیاندازیم که هنری مفید و با ارزش است و جامعه را با این هنرها بیش از گذشته آشتی دهیم.

آشنا برنامه‌ریزی در حوزه هنرهای نمایشی را دومین برنامه خود خواند و بیان کرد: باید برنامه تعریف کنیم که در کجا هستیم و در دوره‌های زمانی یکساله تا پنج ساله می‌خواهیم به کجا برسیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد ادامه داد: استقرار گروه‌های نمایشی و فعالیت آنها که از سال گذشته شروع شده نیز برنامه مهمی در این حوزه است که با جدیت دنبال خواهد شد.

* نهضت نمایشنامه‌نویسی در کشور راه می‌افتد

وی یادآور شد: تاکنون گروه‌های نمایشی در استان‌ها به جز حضور در یک جشنواره کمک و مساعدتی را از مرکز نداشتند ولی هم‌اکنون یک حمایت حداقلی می‌شود که این حمایت بیشتر خواهد شد.

آشنا نبود نمایشنامه‌های فاخر و مفید را یک خلأ بزرگ در حوزه هنرهای نمایشی دانست و بیان کرد: تنها با داشتن نمایشنامه‌های خوب است که می‌توان کاری خوب و باارزش را تولید کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه این مدیریت در این زمینه برنامه دارد، گفت: بنا داریم تا نهضت نمایشنامه‌نویسی را در همه جای کشور راه بیاندازیم و دانشگاه‌ها، مراکز علمی، حوزه‌های علمیه و همه نویسندگان را با این موضوع درگیر کنیم.

* هیچ منعی برای فعالیت هیچ هنرمندی نیست

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: از نظر مرکز هنرهای نمایشی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ منعی برای کار کردن هنرمندان و افراد در این حوزه‌ها وجود ندارد و همه می‌توانند وارد شوند و از هنر خود استفاده کنند.

آشنا تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که ما در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و قاعدتا باید به فرهنگ و تمدن این کشور احترام بگذاریم و در این چارچوب حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نباید کاری را تولید کنیم که تیشه به ریشه اعتقادات، فرهنگ و تمدن کشوری بزنیم که در آن زندگی می‌کنیم.

آشنا اضافه کرد:‌ این کشور تمدن بزرگی دارد و برای انقلاب خود شهدای زیادی را تقدیم کرد و نباید کاری تولید کنیم که به این اصل و ریشه آسیب بزند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد عنوان کرد: روی دیگر سکه آن است که حمایت از تولید هر کاری که به اهداف و فرهنگ این مرز و بوم کمک کند به نفع نظام و اسلام است و بدون شک از تولید آثاری که در چارچوب نظام اسلامی باشد، حمایت خواهد شد.

وی ساخت سالن‌های جدید‌، بودجه مناسب و استفاده از همه سالن‌های موجود در کشور را از دیگر برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول