اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود پایان وعده یک هفته‌ای شهردار به مردم

چاله‌های آسفالت نشده کرج مردم را آزار می‌دهد

خبرگزاری فارس: با وجود اینکه وعده شهردار کرج مبنی آسفالت معابر اصلی کرج و اجرای نهضت آسفالت طی یک هفته به پایان رسیده است، هنوز مردم ساکن مرکز استان البرز از وجود خیابان‌ها و محورهای خراب و غیر استاندارد در کرج گلایه دارند.

چاله‌های آسفالت نشده کرج مردم را آزار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یکی از مهم‌ترین معضلات مردم ساکن مرکز استان البرز، وجود خیابان‌هایی است که خرابی‌ها و چاله‌ها و گودال‌های متعددی داشته و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

همین امر موجب شده است که ساکنان کلان‌شهر کرج بارها در دیدار با مسئولان شهری به این موضوع اشاره و گلایه‌های زیادی را مطرح کنند.

هم‌چنین آنها طی تماس با اصحاب رسانه از جمله خبرنگاران فارس، درخواست کرده‌اند که این مشکل و انتقادهای مردمی را با انتشار گزارش‌هایی به اطلاع مسئولان برسانند.

در همین رابطه دفتر خبرگزاری فارس در کرج طی گزارشی در تاریخ 22 فروردین‌ماه سال جاری نوشت: "معابر و خیابان‌های اصلی مرکز استان البرز به شدت آسیب دیده و همین امر مشکلات بسیاری را برای مردم این شهرستان ایجاد کرده است.

پیش از این عنوان می‌شد که هزینه خرید آسفالت و اجرای طرح اصلاح خیابان‌ها از عهده شهرداری کرج خارج بوده و این امر مورد تأیید مسئولان ارشد استان از جمله فرماندار سابق و استاندار فعلی قرار گرفته است.

این در نهایت موجب شد که طرح احداث یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های آسفالت در استان البرز عملیاتی شده و در مدت کوتاهی نیز به بهره‌برداری رسید.

با حل مشکل تأمین مواد اولیه، خواسته‌های مردمی افزایش یافته است و طی روزهای پایانی سال برخی از شهروندان کرجی در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز وعده‌های مسئولان را در این زمینه یادآور شده و خواستار پاسخ‌گویی آنها بودند."

با انتشار گزارش فوق، روابط عمومی شهرداری کرج در نخستین روزهای سال 91 خبر از دیدار استاندار البرز با سیدعلی آقازاده شهردار این شهرستان داد که طی این دیدار عیسی فرهادی به ‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز خواستار توجه شهرداری کرج ترمیم خیابان‌ها و محورهای آسیب‌دیده شهر و هم‌چنین اجرای نهضت آسفالت و بهره‌گیری بهینه از کارخانه موجود شده بود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه شهرداری در سال 91 باید نهضت آسفالت را به صورت ویژه و جدی پی‌گیری کند، یادآور شد: اولویت شهرداری کرج در سال جاری اجرای نهضت آسفالت در این کلان‌شهر است که با افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه آسفالت، این مهم در سال جاری محقق خواهد شد.

* وعده اجرای نهضت آسفالت طی 2 هفته

به هر حال و پس از انتشار چندین گزارش بالاخره شهردار کرج در تاریخ 22 ماه به خبرنگار فارس در کرج گفت: تمام کارهای مقدماتی و اختصاص اعتبارات مالی و مواد اولیه برای ترمیم خیابان‌ها و محورهای اصلی کرج با اجرای طرح نهضت آسفالت فراهم شده و نهضت آسفالت در کرج حداکثر از 2 هفته دیگر آغاز می‌شود.

سیدعلی آقازاده تصریح کرد: برای تحقق این مهم کارهای بسیار خوب و ارزشمندی با همکاری معاونت‌های مختلف شهرداری صورت گرفته و در تلاش هستیم که عملیات عمرانی این طرح در کم‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.

16 روز بعد و با پایان وعده 2 هفته‌ای شهردار کرج،‌ این بار سیدعلی آقازاده در گفت‌وگویی با برخی خبرگزاری‌ها وعده داد که "مدیران شهری بکوشند تا پایان هفته جاری هیچ چاله‌ای در شهر وجود نداشته باشد."

شهردار کرج در تاریخ پنجم اردیبهشت در نشست بررسی راهکارهای تحقق طرح نهضت آسفالت کرج در جمع مدیران ارشد شهرداری، معاونین خدمات شهری مناطق هم‌چنین مدیران سازمان عمران و نوسازی شهرداری طی سخنانی که خبرگزاری‌ها آن را پوشش دادند، اظهار داشت: سیاست اجرایی کردن طرح نهضت آسفالت در کرج، تامین زیرساخت‌های لازم شهری از جمله آسفالت است که باید بیش از پیش مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه، اجرای طرح‌های زیرساختی و زیربنایی از جمله آسفالت و مرمت معابر عبور و مرور باید در راستای اجرای دیگر پروژه‌های عمرانی شهر صورت گیرد، گفت: طرح‌های مختلف در مجموعه مدیریت شهری به گونه طراحی و کارشناسی شده‌اند که مکمل یکدیگر باشد.

آقازاده، خروجی اجرای طرح نهضت آسفالت با توجه به راه‌اندازی کارخانه تولید آسفالت شهرداری کرج را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: این کارخانه که امکان تولید 240 تن آسفالت را دارد، نقش زیادی در بهبود وضعیت معابر و خیابان‌های سطح شهر دارد.

شهردار کرج تاکید کرد: به‌سازی آسفالت معابر اصلی و فرعی مناطق شهری این کلان‌شهر تنها توجیه منطقی راه‌اندازی کارخانه آسفالت و اجرای طرح نهضت آسفالت است که طی اجرای آن باید همه شریان‌ها و معابر اصلی این کلانشهر در مدت زمان تعیین شده (یک هفته از تاریخ پنجم اردیبهشت) مرمت و آسفالت شوند.

*‌ مهلت شهردار تمام شد، اما مشکلات مردم نه

براساس این گزارش،‌ در حالی که مهلت یک هفته‌ای شهردار کرج برای پر کردن چاله‌های شهر و مرمت آسفالت خیابان‌ها بار دیگر پایان یافته است، اما مشاهده می‌شود که هنوز بسیاری از خیابان‌ها و معابر اصلی مرکز استان البرز آسیب دیده و فاقد آسفالت مناسب هستند.

حال باید مسئولان شهرداری کرج پاسخ دهند که دلیل اصلی این کم‌کاری‌ها چیست.

لازم به توضیح است،‌ مدیران ارشد شهرداری کرج تا این لحظه پاسخ‌گوی تلفن‌های همراه خود نبودند تا خبرنگار فارس در کرج علت این تاخیر و عدم تحقق وعده شهردار را از آنها جویا شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول