اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تشکیل بسیج سازندگی تاکنون صورت گرفت

فعالیت 585 هزار نفر در عرصه جهاد کشاورزی کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای بسیج سازندگی تاکنون 584 هزار و 793 نفر روز در عرصه‌های مختلف جهاد کشاورزی استان به‌کارگیری شده است.

فعالیت 585 هزار نفر در عرصه جهاد کشاورزی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدابراهیم حسن‌نژاد شنبه‌شب در جلسه ستاد پشتیبانی بسیج سازندگی استان در سالن دولت استانداری با گرامیداشت 17 اردیبهشت ماه سالروز بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با بسیج سازندگی سابقه دیرینه دارد و از ابتدای تشکیل این سازمان، 13 میلیارد و 394 میلیون ریال در زمینه‌های مختلف هزینه کرده است.

وی افزود: متاسفانه در طول دو سال اخیر اعتبارات متمرکز و ملی جهاد کشاورزی استان در زمینه اجرای پروژه‌های سازندگی به شدت کاهش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به فعالیت این سازمان در قالب‌های بسیج دانشجویی، طرح‌های جهادی دانشجویی و طرح‌های بسیج سازندگی در سال گذشته، اضافه کرد: در اجرای طرح بسیج دانشجویی 10 هزار و 600 نفر روز از جوانان بسیج دانشجویی استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، آبخیزداری و ... به‌کارگیری شدند.

حسن‌نژاد اضافه کرد: در اجرای طرح‌های جهادی دانشجویی نیز در زمینه ساخت سدهای کشاورزی در شهرستان‌های دیواندره و بیجار، بهسازی جایگاه دام و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در این شهرستان‌ها دانشجویان بسیجی به‌کارگیری شدند.

* به‌کارگیری 5400 نفر روز در عرصه جهاد کشاورزی

وی اظهار کرد: در اجرای طرح‌های بسیج سازندگی نیز سال گذشته به دلیل اینکه اعتبارات ملی سازمان جهاد کشاورزی بسیار ناچیز و کم بود 5 هزار و 400 نفر روز در عرصه‌های جهاد کشاورزی به‌کارگیری شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: امسال نیز آمادگی داریم که پروژه‌هایی که در توان سازمان بسیج سازندگی استان است لیست آنها آماده و به صورت پیمانکاری یا تنفیذ اختیار در اختیار بسیج سازندگی قرار گیرد.

حسن‌نژاد در ادامه از استاندار کردستان خواست که اعتبارات ملی بسیج سازندگی را افزایش دهند و از مهندسان کشاورزی بیکار در قالب شرکت‌های مختلف کشاورزی به‌کارگیری شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 350 مهندس کشاورزی در استان کردستان فارغ‌التحصیل شدند و باید در قالب شرکت‌های مختلف کشاورزی یا بسیج سازندگی ساماندهی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: از این تعداد مهندسان کشاورزی 110 نفر در قالب شبکه‌های مراقبت با آفات آموزش دیدند.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه بسیج سازندگی یکی از بازوان سازمان در افزایش تولید و ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: نقش سازمان بسیج سازندگی در سال نهضت توسعه کشاورزی و سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید افزایش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه نقش بسیج سازندگی در توسعه بخش کشاورزی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی منشاء ‌اثرات ارزشمندی در برنامه‌های توسعه و عمران بخش کشاورزی و منابع طبیعی دارد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول