اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 اردیبهشت‌ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین مرحله سومین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از برگزاری نخستین مرحله سومین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور در 22 اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

برگزاری نخستین مرحله سومین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال برگزار شد، اظهار داشت: سومین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر خراسان‌جنوبی 22 اردیبهشت‌ماه جاری همزمان با هفته هلال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها اعضای بالای 16 سال و دارای کد رهگیری حق شرکت در این انتخابات را دارند، ادامه داد: 30 هزار و 810 نفر که واجد این شرایط هستند می توانند در این انتخابات شرکت‌ کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی تعداد کاندیداها را 120 نفر عنوان و تصریح کرد: کاندیداها نیز باید حداقل25 سال سن داشته باشند.

شهریاری با بیان اینکه از 18 تا 24 اردیبهشت‌ماه هفته هلال نامگذاری شده است، افزود: حدود 187 کشور دنیا عضو نهضت بین‌المللی صلیب سرخ هستند و با بیش از 150 سال سابقه با محوریت امداد و نجات به مردم خدمت‌رسانی‌ می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی سابقه جمعیت هلال‌احمر ایران را 90 سال دانست و ادامه داد: این جمعیت با نیت خالص و پاک و بدون توجه به زد و بندهای سیاسی خدمات بشر دوستانه را انجام می‌دهد.

شهریاری یادآور شد: در سیل پاکستان که در سال 89 رخ دارد جمعیت هلال‌احمر ایران کمک‌های شایانی را به افراد سیل‌زده کرد.

وی ادامه داد: همچنین در کمک به مردم قحطی‌زده سومالی مردم ایران به ویژه مردم خراسان‌جنوبی پیشگام بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: همچنین بر اساس طوفانی که در منطقه غرب و شمال غربی استان در اواخر سال گذشته رخ داد جمعیت هلال‌احمر استان به 45 هزار نفر از مسافران امدادرسانی کردند.

شهریاری گفت: به 3 هزار نفر از مردم آسیب دیده از سیل در شهرستان‌های درمیان، قاینات، فردوس و بشرویه نیز در هفته‌های اخیر امدادرسانی شده است.

وی از اجرای برنامه آموزشی امداد و کمک‌های اولیه برای نخستین بار در سطح استان از طریق شبکه خاوران خبر داد و یادآور شد: این برنامه آموزشی با رویکرد آموزش‌های عمومی جمعیت هلال‌احمر در 15 برنامه 15 دقیقه تدارک دیده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود 200 هزار نفر از مردم استان از این برنامه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول