اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون:

قدرت مدیریت نفس، اساس مدیریت اسلامی است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: مدیر موفق و شایسته در نظام الهی، اسلامی و ولایی، کسی است که نخست قدرت و هنر مدیریت نفس خود را دارا باشد.

قدرت مدیریت نفس، اساس مدیریت اسلامی است

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: به عقیده من در یک نظام ارزشی که معیار و ملاک اصلی کار، جلب رضایت خدا و خدمت خالصانه و صادقانه به مردم است، کسی می‌تواند عهده‌دار مدیریت و مسئولیت شود که هنر مدیریت نفس خود را داشته باشد و بتواند نوع نگاه، بینش، نگرش و مواضع خود را درست تنظیم و کنترل کند.

وی افزود: در مورد همین موضوع، در سازمان بسیج طلاب و روحانیون یک کار پژوهشی با عنوان الگوی مدیریت بسیجی انجام شده که بر روی سایت مجموعه قرار دارد و قابل استفاده برای عموم مردم و مسئولان است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون ادامه داد: عهدنامه مالک اشتر یک نسخه بی‌بدیل برای مدیریت بوده و نگاه متخصصانه و مدبرانه امام علی(ع) به عرصه مدیریت است و ما با تاسی به این عهدنامه، این کار پژوهشی را انجام داده‌ایم.

علیزاده اضافه کرد: یک مدیر اگر بخواهد مدیر موفق ولایی در نظام اسلامی باشد، باید این عهدنامه را یک‌بار هم که شده مطالعه کند.

وی با اشاره به شبکه مدیریتی کشور و استان فارس تصریح کرد: در شبکه مدیریتی کشور و فارس، مدیران خدوم و پرتلاش فراوان و گمنامی هستند که صادقانه فعالیت می‌کنند و ماندگاری و جاودانگی نظام نیز مدیون همین افراد است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون ادامه داد: با وجود افراد خدوم و پرتلاش در کشور و به ویژه در فارس، بعضی آفت‌ها مشاهده می‌شود که نباید باشد.

علیزاده اضافه کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نخست باید در حوزه مدیران نهادینه شود و سپس شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شوند و بین مردم و جامعه بروند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول