اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

باید اعماق آیات قرآن مورد توجه قرار بگیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف گفت: باید اعماق آیات قرآن مورد توجه قرار بگیرد.

باید اعماق آیات قرآن مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی با اشاره به استعداد شگرف و خدادادی محمد تقی خان حافظ و نابغه جهانی قرآن عنوان کرد: انسان واقعاً با دیدن استعداد فراگیر، روح لطیف، لحن دلنشین و اثرگذار این حافظ نوجوان لذت می‌برد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) در خصوص مراتب و درجات نزول قرآن یادآور شد: قرآن شامل عبارات، اشارات، لطایف و حقایق است که عبارات قرآن شامل حفظ، ترجمه و تفسیر می‌شود و همه مردم قادر به بهره‌مندی از آن هستند.

وی ادامه داد: اشارات قرآنی نیز برای اهل علم متجلی می‌شود و شامل داستان‌های قرآنی و استخراج مفاهیم است، همچنین لطایف قرآنی مخصوص امام معصوم (ع) بوده و حقایق قرآنی شامل انبیا الهی است و برای آنها آشکار می‌شود.

وی در پایان قرآن را هدیه الهی دانست و تأکید کرد: باید ضمن خواندن و درک قرآن اعماق آیات خداوند را مورد توجه قرار داد.

همچنین در این مراسم احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی کشورمان با تشکر از دعوت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای حضور و قرائت قرآن در این دانشگاه اظهار کرد: برای اینکه همه مردم به خصوص جوانان با قرآن بیشتر مأنوس شوند، باید هر روز چند آیه از کلام‌الله را بخوانند و در بسیاری از روایات آمده در مرحله است که در مرحله نخست باید قرآن را قرائت کرد چراکه مطمئناً پس از آشنایی و انس با قرآن، عمل کردن به مفاهیم و دستورات خداوند نیز خود به خود در رفتار و افکار انسان نهادینه می‌شود.

در ادامه محمد تقی خان حافظ 14 ساله قرآن بیان کرد: حفظ قرآن را از 10 سالگی شروع کردم و موفق شدم در کم‌تر از 9 ماه کل قرآن کریم را حفظ کنم.

این نابغه قرآنی در خصوص توانایی‌های خود در حفظ قرآن گفت: به لطف خداوند متعال در حال حاضر قادرم قرآن را به 50 روش ابداعی‌ام از حفظ بخوانم. 

عضو جامعه المصطفی قم یادآور شد: در سال 77 در پاکستان متولد شدم، در سه سالگی بعد از فوت پدرم که از روحانیون برجسته شیعه پاکستان بود به همراه خانواده‌ام به شهر قم در ایران مهاجرت کردیم و پس از فراگیری علوم قرآنی زیر نظر استادان مجرب در حال حاضر به عنوان طلبه در حوزه علمیه قم مشغول به فراگیری علوم دینی هستم.

وی در پایان احترام گذاشتن به والدین را عامل موفقیت خود دانست و گفت: احترام گذاشتن به پدر و مادر از پاداش ویژه‌ای در پیشگاه الهی برخوردار است و از آنجایی که من همواره تلاش کرده‌ام تا خدمتی در شأن پدر مرحوم‌ام انجام دهم، خداوند متعال نیز فضل و بخشایش خود را شامل بنده کرده و انس با قرآن را در قلبم جای داده است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول