اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در مازندران ضبط می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از طرف شورای قرآن استان برنامه‌ درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در اردیبهشت امسال در مازندران ضبط و در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در مازندران ضبط می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای قرآنی در استانداری مازندران، اظهار داشت:‌ ساماندهی توام با برنامه‌ریزی دقیق و مدون برای برگزاری جشنواره و نمایشگاه قرآنی در استان ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزایش سهمیه حافظان قرآنی مدارس از 20 درصد به 40 درصد را یک حرکت درخور تحسین دانست و افزود: ‌181 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان مازندران حافظ قرآن می‌شوند.

ابراهیمی شناسایی نیروهای قرآنی و استفاده از شیوه‌های جدید و کارآمد را ضروری دانست و خواهان تلفیق توانمندی‌های سنتی و مدرن فعالان قرآنی در این حوزه شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده از طرف شورای قرآن استان برنامه‌ درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در اردیبهشت امسال در مازندران ضبط و در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار جامعه اعم از مدیران، نخبگان، فرهیختگان، جوانان، هنرمندان و عامه مردم تاثیرگذار باشد.

نائب رئیس شورای قرآنی مازندران بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه را در توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی خواستار شد و افزود:‌ شناسایی، معرفی و گرامیداشت قاریان، مفسران، تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فرهنگی، ادبی و هنری مرتبط با قرآن باید در دستور کار شورای قرآن مازندران باشد.

ابراهیمی با تاکید بر ایجاد گفتمان قرآنی در سطوح استانی و ملی، بیان داشت: ارتباط ناگسستنی بین قرآنیان و هنرمندان متعهد با اخلاص در جامعه اسلامی باید فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: به منظور توزیع عادلانه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی با توجه به استعدادها و اقتضائات استان، مازندران آمادگی برگزاری مسابقات سراسری قرآن را دارد.

وی گسترش ظرفیت گفت‌وگو، مباحثه و مناظره بر اساس اندیشه‌های ناب قرآنی و گفتمان‌سازی در این زمینه را متذکر شد و از رسانه‌ها خواست با الهام از تعالیم قرآن کریم در این بخش تاثیرگذار باشند.

این مسئول از شهرداران استان خواست با تخصیص نیم درصد اعتبارات فرهنگی و سیاست‌های ماده 16 قانون شهرداری‌ها نسبت به فعالیت‌های قرآنی اهتمام کنند.

ابراهیمی دستگاه‌های استان را موظف کرد با برنامه‌ریزی خاص نسبت به برگزاری جلسات درس‌هایی از قرآن که در مازندران ضبط می‌شود همکاری کنند.

رئیس ستاد اجرایی قرآن در مازندران، آمادگی استان را برای برگزاری این جلسات اعلام کرد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول