اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

قم نیازمند توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: استاندار قم نیاز به توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی را دو محور اساسی در استان قم عنوان کرد.

قم نیازمند توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در دیدار با مدیرکل و معاونان منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: توسعه فضای سبز و مراقبت از منابع طبیعی باید به عنوان دو محور اساسی در فعالیت‌های این مجموعه در استان قم مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه استان قم به شدت نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی در عرصه منابع طبیعی است خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات و فعالیت‌های مناسبی در این حوزه به انجام رسیده است، اما با توجه به نیازها و محدودیت‌ها در منابع آبی و خاکی در استان، انتظارات بسیار فراتر از وضع کنونی است.

استاندار قم با اشاره به سنددار کردن بیش از 95 درصد اراضی ملی در استان قم تصریح کرد: احقاق حقوق بیت‌المال و حفظ و صیانت از انفال و اراضی ملی کار بسیار ارزشمندی است که در استان قم با همت و تلاش مسئولان امر به خوبی به ثمر رسیده است.

وی فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ و نگهداری از منابع طبیعی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شده و همگان نسبت به اهمیت و جایگاه این مقوله آگاه باشند.

احمد عفتان مدیرکل منابع طبیعی استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از 950 هزار هکتار از اراضی استان قم سنددار شده است، از برگزاری جشن انفال در استان خبر داد و گفت: فعالیت‌ها و اقدامات بسیاری برای توسعه فضای سبز، بیابان‌زدایی و صیانت از منابع طبیعی در این اداره کل به انجام رسیده است.

در این دیدار لوح سپاس و تقدیر رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به استاندار قم اهدا شد. در متن این لوح از تلاش‌ها، اقدامات و حمایت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در موضوع منابع طبیعی و انفال و توسعه درختکاری در استان قم تشکر شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول