اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

رشد 87 درصدی صادرات بندر بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حجم صادرات کالا از بندر بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس 87 درصد رشد داشته است.

رشد 87 درصدی صادرات بندر بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد راستاد پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی با استاندار بوشهر اظهار داشت: حجم صادرات کالاهای مختلف از بندر بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس در سال گذشته با 87 درصد رشد به 812 هزار و 796 تن رسیده است.

وی افزود: مهم‌ترین مقصد کالاهای صادراتی بندر بوشهر به ترتیب قطر، کویت، عراق، عربستان بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته 112 هزار و 500 نفر در مسیر دریایی گناوه و خارگ و 144 هزار و 973 نفر نیز در مسیر دریایی بوشهر به خارگ تردد کردند.

 

* کاهش 39 درصدی حوادث دریایی در بوشهر

راستاد اضافه کرد: سال گذشته 58 حادثه دریایی داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال 89، 39 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در این حوادث 394 نفر از مرگ نجات یافته و 21 کشته و شش نفر مفقود نیز داشتیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به عملکرد نوروزی بندر بوشهر اضافه کرد: در نوروز 91، 710 هزار نفر از گشت‌های مختلف دریایی استان بوشهر استفاده کردند.

راستاد گفت: همچنین در ایام نوروز 11 هزار و 382 نفر با حضور در محوطه بندر بوشهر از تاسیسات و بخش‌های مختلف بندر بوشهر دیدن کردند.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در سال گذشته گفت: افتتاح 23 پروژه بندری و دریایی با اعتبار 100 میلیارد تومان از موفقیت‌های چشمگیر بندر بوشهر در سال گذشته بوده که موجب شد بندر بوشهر در کشور شاخص شود.

* تکمیل پروژه جاده دسترسی جزیره نگین در سال 91

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بندر در سال جاری جاده دسترسی به جزیره نگین است که تلاش می‌کنیم این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

راستاد اضافه کرد: لایروبی بندر دیلم، بندر ریگ، کنگان، ساختمان ثبت شناورها، برج کنترل ترافیک خارگ از دیگر پروژه‌های مهم بندر بوشهر در سال 91 است.

وی گفت: کل اعتبار این پروژه‌ها 27 میلیارد تومان است که نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا این پروژه‌ها تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول