اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شاه‌آبادی:

امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین امتیازات شیعه است

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلام، احیای این دو واجب الهی یکی از مهم‌ترین امتیازات شیعه محسوب می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین امتیازات شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی در جمع گروه امر به معروف و نهی از منکر بشیر اظهار داشت: کسی که می‌خواهد جزو آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد باید ابتدا خودش را امر و نهی کند.

عضو هیئت امناء گروه فرهنگی جهادی بشیر افزود: مبادا در مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهانتی به دیگران شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از امتیازات شیعه و مسلمان بودن عنوان کرد و گفت: کسی که دیگران را امر و نهی می‌کند باید شرایط و خصوصیات امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشد.

آیت‌الله شاه‌آبادی بر لزوم برخورد مؤدبانه و منطقی در تذکر لسانی تاکید کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی است و همه ما وظیفه داریم این واجبات را عملی کنیم و اگر امر به معروف و نهی از منکر را کنار نگذاشته بودیم یقینا وضعیت جامعه اسلامی به اینجا نمی‌رسید.

این استاد اخلاق حوزه با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به احیای این دو واجب الهی و مقاومت در برابر آمران به معروف و ناهیان از منکر، خطاب به این افراد گفت: اگر به احیای امر به معروف و نهی از منکر کمک نمی‌کنید لااقل به عاملان منکر کمک نکنید.

آیت‌الله شاه‌آبادی فعالیت تشکل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر را تحسین‌برانگیز دانست و تاکید کرد: جوانانی که در احیای تذکر لسانی فعالیت می‌کنند باید از شرایط و خصوصیات فعالیت در این امر خطیر مطلع باشند چرا که امر به معروف و نهی از منکر وقتی به صورت مؤدبانه و منطقی باشد اثرگذاری بیشتری دارد.

وی گفت: امیدواریم همه ما در زمره آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم و خودمان را مزین به معروف و به دور از منکر کنیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول