اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به تهیه ‌کنندگی عباس سالاری صورت گرفت

تولید 2 فیلم در حوزه هنری کرمان

خبرگزاری فارس: فیلم‌های "دایگ" و "شناسنامه گشمیران" به تهیه‌کندگی عباس سالاری در حوزه هنری استان کرمان تولید شد.

تولید 2 فیلم در حوزه هنری کرمان

رئیس حوره هنری استان کرمان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فیلم مستند "شناسنامه گشمیران" به کارگردانی مهدی میرزایی در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کرمان تولید شد.

عباس سالاری بیان داشت: این فیلم روایتی از خاطرات اسرا و همرزمان شهدا و ایثارگران روستای گشمیران از توابع مناطق جنوب استان کرمان است.

وی عنوان کرد: مهدی میرزایی کارگردان فیلم مذکور به همراه عوامل تولید آن که همگی از افراد بومی منطقه هستند به دنبال ثبت و ضبط خاطرات و چهره‌های هشت سال دفاع مقدس به گشمیران سفر کرده‌اند.

سالاری خاطر نشان کرد: فیلم مستند "شناسنامه گشمیران" روایت ساده و دل‌نشینی از خاطرات و استقامت مردان این دیار در دفاع از کیان کشور و حفظ انقلاب اسلامی است که به تهیه کنندگی عباس سالاری تولید شده است.

وی همچنین از تولید فیلم داستانی "دایگ" به کارگردانی حجت دهقان در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کرمان خبر داد.

سالاری افزود: فیلم "دایگ" به شرح داستان مرد جوانی می‌پردازد که همسرش در حال زایمان است و وی مجبور می شود، برای آوردن قابله "دایگ" و حفظ جان همسر و فرزندش به روستای مجاور برود، اما قابله به دلایلی نمی‌تواند به مرد کمک کند.

وی تصریح کرد: عوامل بومی منطقه جنوب استان کرمان این فیلم را در فضای روستایی و با نمایش روابط اجتماعی ساده و مبتنی بر روح انسان‌دوستی و مهربانی به تصویر کشیده‌اند.

سالاری از حجت دهقان به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم "دایگ" نام برد و افزود:  مهدی میرزایی نورپرداز و تصویربردار، ابراهیم پریوش صدابردار، حجت دهقان تدوینگر و صداگذار این مجموعه هستند و موسیقی این اثر را ماشاالله بامری ساخته است.

وی تصریح کرد: فیلم "دایگ" با رویکرد اخلاق و تحکیم خانواده ایرانی، اسلامی و به تهیه‌کنندگی عباس سالاری تولید شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول