اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 بهمن جشنواره طوبی برگزار می‌شود

تولید 100 فیلم مستند با محوریت بیداری اسلامی توسط طلاب غیر ایرانی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به ارسال 16 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره طوبی گفت: 100 فیلم مستند با محوریت بیداری اسلامی توسط طلاب غیر ایرانی تولید شده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

تولید 100 فیلم مستند با محوریت بیداری اسلامی توسط طلاب غیر ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود‌ اظهار داشت: جشنواره طوبی با هدف ارزیابی و معرفی آثار فرهنگی و هنری طلاب، همسران و فرزندان آنها 27 بهمن ماه در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش ویژه بیداری اسلامی در جشنواره امسال بیان کرد: 100 فیلم مستند با محوریت بیداری اسلامی توسط طلاب غیر ایرانی تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری و تبلیغی طوبی با بیان اینکه جشنواره طوبی در 33 رشته برگزار می‌شود، اظهار داشت: در مرحله اول 16 هزار اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره طوبی ارسال شده است که این آمار در دوره قبل هزار و 200 اثر بوده است.

وی ادبیات، هنرهای نمایشی، تجسمی، نشریات، فضاهای سایبری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، رسانه‌های سنتی و تبلیغی و مدیریت فرهنگی را از جمله رشته‌های این جشنواره برشمرد و افزود: در ارزیابی اولیه ‌11 هزار اثر از 52 ملیت مختلف در جشنواره پذیرفته شده‌اند که این آمار در دوره قبل 17 کشور بوده است.

صالح با تاکید بر بخش ویژه بیداری اسلامی در این جشنواره گفت: در بخش شعر 20 اثر، در قطعه ادبی هشت اثر، در داستان پنج اثر، در گرافیک 100 اثر و در بخش عکس 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری و تبلیغی طوبی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ابعاد مهم انقلاب اسلامی را ابعاد فرهنگی و معرفتی آن دانست و افزود: اگر به سال‌هایی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است توجه کنیم خواهیم دید شاخص‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی در این سال‌ها رشد چشمگیری داشته‌اند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایجاد امواج پرقدرت فکری و تحول فکری و اندیشه‌ای در عرصه بین‌الملل است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه اظهار کرد: جامعة‌المصطفی (ص) العالمیه یکی از دستاوردهای بین‌المللی انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی است که مدیران فرهنگی بیشماری را برای کشورهای اسلامی تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گفتمان تشیع و انقلاب اسلامی در جهان تبدیل به گفتمان عمومی شده است، بیان کرد: فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی توانسته‌اند با حرکات علمی- فرهنگی متناسب با نیازهای جوامع پیام انقلاب اسلامی و امام راحل را در بستر علمی و فرهنگی به جهان عرضه کنند.

جشنواره طوبی 27 بهمن ماه در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد ضمن آنکه در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از آثار طلاب برای بازدید عموم مردم برپا خواهد بود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول