اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل برق منطقه‏ای سمنان مطرح کرد

توجه دولت به صنعت برق سمنان در سفرهای استانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‏ای سمنان، توجه دولت احمدی‏نژاد به صنعت برق استان سمنان را در سفرهای استانی مطلوب ارزیابی کرد.

توجه دولت به صنعت برق سمنان در سفرهای استانی

حسن مسلمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به اهمیت سفرهای استانی هیئت دولت اظهار کرد: در مصوبات سه سفر استانی هیئت دولت به استان سمنان در بخش برق، به مسائل مختلف از جمله تولید انرژی الکتریکی با ایجاد دو نیروگاه و نیز ساخت و توسعه خطوط و پست‏های انتقال و فوق توزیع برق توجه خاصی شده است.

وی برنامه‏ریزی برای تولید و انتقال برق مطمئن و پایدار مورد نیاز استان سمنان از طریق نیروگاه‏های سیکل ترکیبی 500 مگاواتی سمنان و شاهرود، ایجاد بستر مناسب و لازم برای تحقق سندهای توسعه استان سمنان به منظور تنوع در منابع تولید انرژی الکتریکی علاوه بر نیروگاه‏های سیکل ترکیبی، استفاده از انرژی‏های نو و تجدیدپذیر و مولدان مقیاس کوچک و نیز تشویق سرمایه‏گذاران بخش غیردولتی در این زمینه را از جمله فعالیت‏های انجام شده ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‏ای سمنان هم‌چنین کاهش تلفات و بهبود ولتاژ در شبکه منطقه و استان سمنان را از اهداف این سفرها بیان کرد.

مسلمی گفت: علاوه بر دو نیروگاه سیکل ترکیبی که در حال احداث است، 19 پروژه دیگر نیز از مصوبات سفرهای استانی در بخش تولید، انتقال و فوق توزیع در دستور کار قرار دارد.

وی تکمیل مطالعات و احداث پست 400 کیلوولت میامی، تکمیل مطالعات و احداث پست‏های 63 کیلوولت منطقه کالپوش و خط 63 کیلوولت میامی به کالپوش و انجام مطالعه و مقاوم‏سازی پست‏های 63 کیلوولت مهدیشهر و گرمسار را از جمله این طرح‏ها نام برد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‏ای سمنان احداث پست‏های 63 کیلوولت شهرک‏های صنعتی گرمسار، شاهرود، دامغان و سمنان را از دیگر مصوبات برشمرد.

مسلمی بیان کرد: پروژه‏های دور نخست سفر دولت به استان سمنان کاملا به انجام رسیده و خط انتقال 400 کیلوولت سمنان - گرمسار - جلال نیز از مصوبات دور دوم اجرایی شده است.

وی افزود: واحدهای بخش گازی نیروگاه‏های سیکل ترکیبی سمنان و شاهرود وارد مدار شده و هر یک دارای 92.83 و 92.02 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال گذشته بوده و سایر پروژه‏ها نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در دست اجرا قرار دارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول