اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر داد

راه‌اندازی امداد هوایی گیلان تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از راه‌اندازی امداد هوایی استان تا پایان سال جاری در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.

راه‌اندازی امداد هوایی گیلان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته هلال احمر و نودمین سال تاسیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در سال‌های اخیر ارتباط موثری بین هلال احمر و رسانه‌ها ایجاد شد، اظهار کرد: پیشبرد بهتر اهداف نتیجه این ارتباط بود.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن گیلان تصریح کرد: گیلان حادثه‌های زیادی را تجربه کرده و همواره با حوادث غیرمترقبه درگیر بوده است؛ به همین منظور سال گذشته سه پایگاه امداد و نجات به تعداد پایگاه‌های هلال‌احمر استان اضافه شد.

این مسئول تقویت ناوگان امدادی و خودروهای نجات را از جمله اقدامات موثر هلال‌احمر استان ذکر کرد و گفت: امسال برای نخستین بار در کشور استفاده از خودروهای پیشرفته نجات در گیلان صورت می‌گیرد و این خودروها، تکمیل‌کننده خدمات امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی خواهند بود.

محمدی آمادگی جمعیت هلال‌احمر در زمان بحران و حوادث را از قابلیت‌های مهم این جمعیت برشمرد و اذعان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن گیلان، نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان همواره آماده‌باش هستند.

وی راه‌اندازی سه مجتمع دانش‌آموزی در منجیل، دیلمان و رودسر، ایجاد پایگاه‌های داوطلبی مساجد و مجتمع فرهنگی ورزشی در آستانه‌اشرفیه را از دیگر اقدامات هلال‌احمر استان در سال گذشته عنوان کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان، از آغاز ساخت و تجهیز فاز نخست بزرگ‌ترین مرکز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات کشور در اردوگاه چاف لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 18 هکتار آغاز شده و ایجاد فضای آموزشی، اسکان مربیان، آموزش‌های چهارگانه تخصصی امداد و نجات و فضاسازی طرح بالگرد از جمله فعالیت‌هایی است که در این مرکز انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال 91 به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه به‌ زودی پروژه‌های نیمه تمام هلال‌احمر استان به پایان می‌رسد، یادآور شد: استاندار گیلان 700 میلیون تومان از محل ستاد حوادث و اعتبارات عمرانی استان در تکمیل پروژه‌های پایگاه‌های نیمه تمام به هلال‌احمر کمک کرده است.

محمدی بازسازی تمام پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان و تجهیز آنها به سیستم رایانه و دوربین‌های مداربسته را از دیگر اقدامات هلال احمر استان ذکر کرد.

وی از بهره‌‌برداری انبارهای امدادی لنگرود، صومعه‌سرا و انزلی و ساختمان اداری و امدادی سیاهکل خبر داد و ابراز کرد: افتتاح این انبار امدادی به زودی صورت می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه‌اندازی امداد هوایی استان اذعان کرد: راه‌اندازی امداد هوایی یکی از خواسته‌های مهم هلال‌احمر استان است که با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با موافقت استاندار گیلان همکاری‌های لازم در فرودگاه سردارجنگل رشت برای آشیانه بالگرد هوایی انجام شده و قرار است قبل از پایان امسال بالگرد هوایی در فرودگاه رشت تحویل هلال احمر استان شود.

محمدی با اشاره به وضعیت امدادرسانی هلال‌احمر در سیل اخیر، خاطرنشان کرد: در سیل اخیر منطقه فومن‌‌-ماسوله 60 نفر توسط امدادگران هلال‌احمر از مرگ نجات یافتند و به 400 خانوار خدمات امدادی ارائه شد.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول