اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی:

11 شهر خراسان‌رضوی پایگاه هلال‌احمر ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: 11 شهر استان خراسان‌رضوی پایگاه هلال‌احمر ندارد و به منظور رفع این مسئله پایگاه امداد و نجات در این شهرستان‌ها فعال شده است.

11 شهر خراسان‌رضوی پایگاه هلال‌احمر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حسن‌زاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز 90 سالگی جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: در شهرستان‌های کلات، چناران، باخرز، فریمان، فیروزه، مه‌ولات، زاوه، بردسکن، صالح‌آباد، خلیل‌آباد، خوشاب جمعیت هلال‌احمر وجود ندارد و برای رفع این کمبود در این شهرستان‌ها، پایگاه امداد و نجات را ایجاد کردیم.

حسن‌زاده افزود: به مناسبت هفته هلال‌احمر و برای نخستین بار به پیشنهاد جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی، اعطای درجه 1، 2، و 3 نجاتگر و درجه 1، 2، و 3 امدادگر و ایثار را به امدادگران جمعیت هلال‌احمر براساس سابقه کاری و تجربه اهدا می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی اظهار داشت: امسال جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی مقام نخست امداد و نجات نوروزی را به دست آورده است.

حسن‌زاده گفت: در دانشکده علمی کاربردی هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی که در شهرهای مشهد و سبزوار تاسیس شده است 243 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در نظر داریم مقطع کارشناسی‌ارشد را نیز راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر افزود: در سال 90 و 91 با مساعدت استاندار خراسان‌رضوی، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای پایگاه‌های امدادی در 11 شهرستان و 100 میلیون تومان برای آموزش همگانی اختصاص و جذب اعتبار شد، که در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وی اظهار داشت: داوطلبان سرمایه اصلی جمعیت هلال‌احمر هستند.

حسن‌زاده افزود: در روز گذشته جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی و استانداری و شهرداری مشهد تفاهم‌نامه مشترکی را به امضاء رساندند که پایگاه امداد و نجات محله‌ای ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: تجهیزات این پایگاه‌های امداد و نجات محلات با همکاری شهرداری و استانداری تامین می‌شود و آموزش این پایگاه‌ها در شهرهای استان و مشهد به عهده نیروهای واحد آموزش جمعیت هلال‌احمر است.

حسن‌زاده از ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های استان به مدت یک هفته با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیون تومان با امکانات و ویزیت رایگان خبر داد و گفت: امسال در جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی، مانور اختصاصی توانا که در واقع مانور اختصاصی بانوان امدادگر هست، برگزار می‌شود.

وی از ایجاد چادرهای امدادی در پارک‌های ملت، امت، وحدت، کوهسنگی، حجاب و پردیس با خدمات پزشکی رایگان خبر داد و گفت: این چادرهای امدادی در پارک همه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول