اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته میراث فرهنگی انجام می‎شود

پیمایش دیوار دفاعی و تاریخی گرگان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی در روز جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه، پیمایش دیوار تاریخی گرگان به عنوان بلندترین دیوار آجری دنیا انجام خواهد شد.

پیمایش دیوار دفاعی و تاریخی گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: این دیوار به عنوان سومین دیوار بزرگ جهان و طولانی‎ترین دیوار آجری دنیا به شمار می‎رود و در بین اساتید اهمیت ویژه داشته و تاکنون مقالات علمی متعددی در سمینارهای مختلف در این راستا ارائه شده است.

وی افزود: در این راستا به دلیل ناشناخته بودن این دیوار در بین عموم مردم و برای معرفی هر چه بیشتر تاریخ این منطقه و اهمیت این دیوار اقدام به برپایی پیمایش دیوار دفاعی گرگان شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: این پیمایش با همکاری شورای اسلامی شهر گرگان، شهرداری گرگان، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، سازمان نظام مهندسی استان گلستان و... برگزار شده و علاقمندان بسیاری نیز برای شرکت در این پیمایش اعلام آمادگی کرده‎اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان شرکت‎کنندگان در این پیمایش از بافت تاریخی گرگان حرکت کرده و از محلات‌شکده قره دیب پیمایش خود را آغاز می‎کنند و تا روستای زاو در شهرستان کلاله ادامه دارد.

دیوار بزرگ گرگان در دوره ساسانی و نزدیک به 1700 سال پیش به طول 200 کیلومتر با نام‎های قزل آلان، سد اسکندر، سد انوشیروان، سد پیروز طی 90 سال ساخته شد.

دیوار بزرگ گرگان که طولانی‎ترین اثر معماری ایران باستان است، سومین دیوار دفاعی دنیا و طولانی‎ترین دیوار آجری جهان است.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول