اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مجوز ایجاد دانشکده داروسازی گیلان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از صدور مجوز ایجاد دانشکده داروسازی گیلان خبر داد.

مجوز ایجاد دانشکده داروسازی گیلان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین کنگره کشوری علوم تشریحی ایران در محل دانشکده پزشکی دانشگاه گیلان، مفاخر کشور را الگوی نسل جوان دانست و اظهار کرد: ایران اکنون به عنوان کشوری علمی در جهان مطرح است.

وی به کنگره علوم تشریحی ایران اشاره کرد و افزود: 452 مقاله پذیرفته شده به مدت سه روز به صورت پوستر و سخنرانی در این کنگره ارائه می‌شود.

بهبودی با بیان اینکه کنگره علوم تشریحی می‌تواند رابطه خوبی بین علوم پایه و بالینی برقرار کند، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشترک بین علوم پایه و بالینی یکی از راه‌های موفقیت در علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فعالیت هفت دانشکده علوم پزشکی در این استان اشاره کرد و گفت: مجوز سه دانشکده پزشکی در مدت چهار سال گذشته صادر شده است.

وی شرایط دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در تمام زمینه‌ها خوب توصیف کرد و ابراز داشت: مجوز ایجاد دانشکده داروسازی گیلان صادر شده است.

بهبودی با اشاره به آناتومی چشم، خاطرنشان کرد: 80 درصد دریافت‌های انسان از محیط اطراف از طریق چشم صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان چشم را دارای جایگاه ویژه در صورت انسان دانست و بیان داشت: چشم دارای عدسی و جسم کاملاً شفاف است.

دبیر کنگره سراسری علوم تشریحی ایران نیز در این مراسم گفت: توسعه و تولید علم در عصر حاضر با سرعت بسیار رو به گسترش است.

ابراهیم نصیری، ایران را جزو معدود کشورهایی عنوان کرد که دارای جایگاه مناسبی در توسعه است و افزود: توسعه پایدار تنها با تکیه بر دانش و علم ممکن است و دستیابی به آن با تلاش حاصل می‌شود.

وی تولید علم و دانش را از نیازهای مهم توسعه یافتگی خواند و تصریح کرد: ارتقای جایگاه اقتصادی کشورها به میزان تولید و دانش آنها وابسته است.

نصیری با تاکید بر اینکه تعامل مناسب و سازنده بین‌المللی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون علم و دانش امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: علوم تشریحی بخشی از دانش زیستی و قسمتی از دانش پیرامون انسان‌هاست.

دبیر کنگره سراسری علوم تشریحی ایران، علوم تشریحی را ترسیم کننده ساختار بدن عنوان کرد و بیان داشت: فهم دقیق و عمیق از اصول بیولوژی با علوم تشریحی محقق می‌شود.

وی انسان را یک ساختمان سلولی مولکولی دانست و یادآور شد: ساختمان عمومی بدن در پرتو آناتومی میکروسکوپی، آناتومی سلولی مولکولی و ... مطالعه می‌شود.

نصیری با اشاره به 495 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره سراسری علوم تشریحی ایران، اذعان کرد: تعداد 450 مقاله در مجموع در بخش پوستر و سخنرانی انتخاب شده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول