اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد خواستار شد

تبدیل شرکت‌های تعاونی سهام‌ عدالت به تعاونی سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد گفت: تبدیل شرکت‌های تعاونی سهام‌ عدالت به تعاونی سرمایه‌گذاری به منظور بهبود شرایط در روند اجرا، امری ضروری است.

تبدیل شرکت‌های تعاونی سهام‌ عدالت به تعاونی سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، طرح سهام عدالت با هدف بهینه کردن توزیع درآمد در کشور و مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادی و با در اختیار گرفتن 40 درصد از منابع درآمدی کشور در دولت نهم اجرایی شد.

در این راستا و در آستانه سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی کارنامه پنج ‌ساله طرح سهام ‌عدالت را با یکی از مسئولان این حوزه ورق زدیم.

عباس پاکدل مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد اظهار داشت: با مرور کارنامه پنج‌ساله، این طرح عظیم ملی و مشخص شدن نقش مؤثر شرکت تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی در خدمات‌رسانی به مشمولان طرح و به عنوان نوک پیکان طرح که تأثیرگذاری بسزایی در پیش‌برد سریع طرح داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد گفت: در این میان لزوم بازنگری در ارکان طرح و اصلاح برخی نقاط ضعف آن را آشکار می‌کند.

وی افزود: یکی از نقاط ضعفی که بسیار ملموس است عدم استفاده بهینه از ظرفیت شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی با توجه به عقبه وسیع مردمی آن است.

پاکدل ادامه داد: آنچه مورد غفلت واقع شده مشارکت بالایی است که این شرکت‌ها می‌توانند در تکمیل سهم 25 درصدی بخش تعاونی در اقتصاد کشور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد گفت: تبدیل شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری شهرستانی و جایگزینی این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌تواند به توانمندسازی بخش تعاونی اقتصاد کشور و به تبع استفاده از ظرفیت‌های بالای این شرکت‌ها در رونق اقتصاد ملی ختم شود.

پاکدل ادامه داد: آنچه که در این میان مسلم است که فعالیت فعلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در خارج از قلمرو بخش تعاون هیچ کمکی به افزایش سهم این بخش در اقتصاد کشور نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ترکیب سهامداران شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به گونه‌ای است که سرمایه‌ها و استعداد‌های انسانی ویژه‌ای را در خود جای داده است، اظهار داشت: این سرمایه‌های بالقوه در صورت فراهم شدن امکانات و منابع لازم، امکان شکوفا شدن را پیدا خواهند کرد. 

مدیرعامل تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد با اعلام مزایای تبدیل شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری شهرستانی گفت: برقراری عدالت اجتماعی جزو اهداف ذاتی سهام عدالت است و با انتقال سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری شهرستانی، امکان انجام سرمایه‌گذاری در هر یک از نقاط کشور فراهم شده و به توزیع متعادل‌تر ثروت و درآمد در کشور کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد افزود: با عنایت به وجود مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور، به سیاست تمرکززدایی از مراکز استان‌ها و تسریع در نیل به عدالت اجتماعی نیز کمک خواهد کرد.

وی در بیان دیگر مزیت‌های تبدیل به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری گفت: تبدیل به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری سبب می‌شود که فراهم شدن بستر مدیریت مستقیم سهامداران سهام عدالت و نظارت مستمر آنان است.

پاکدل افزود: بالا رفتن سطح عمومی اشتغال در هر یک از شهرستان‌ها سبب کاهش بیکاری می‌شود.

وی واگذاری و تفویض اختیارات به این شرکت‌ها که برخاسته از متن مردم هستند و سهامداران آنها با حضور در مجامع دو مرحله‌ای به صورت مستقیم در سرنوشت اقتصادی خود مشارکت می‌کنند را مهم دانست و اظهار داشت: با این اقدام مردمی‌سازی اقتصاد به معنای واقعی صورت پذیرفته و از طرف دیگر در بالا رفتن سرمایه اجتماعی جامعه نیز موثر است و سهم بخش تعاون را نیز به صورتی کارا و تأثیرگذار در اقتصاد ملی افزایش خواهد داد.

وی در ادامه با اعلام سایر مزیت‌ها افزود: یکی از اهداف تعریف شده در اساسنامه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضای در زمینه تأمین اشتغال، مسکن و سایر نیازهای رفاهی و خدمات بیمه‌ای آنان است.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد گفت: این شرکت‌ها هیچ گاه بدون در اختیار داشتن منابع مالی لازم نخواهند توانست این مهم را محقق کنند، اما در صورتی که این منابع با تشکیل شرکت‌‌های تعاونی سرمایه‌گذاری شهرستانی در اختیار شهرستان‌‌ها قرار گیرد، می‌تواند بسیاری از نیازهای مشمولان طرح را با نظارت و مدیریت مستقیم خود این افراد برطرف کند.

پاکدل حضور مستقیم و بدون واسطه نمایندگان با رأی مستقیم سهامداران سهام عدالت هر شهرستان انتخاب می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر تحقق سریع‌تر مطالبات سهامداران، با اعمال مستقیم نظرات سهامداران سهام عدالت به ایجاد اقتصادی پویا، منعطف، کارآمد و مبتنی بر مردم‌سالاری در کشور کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت خلیل‌آباد اظهار داشت: نظارت بر برگزاری مجامع و انتخابات اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل و بازرسان این شرکت‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وجود آیین‌نامه‌های جامعی که حاصل چند سال تلاش خدمتگزاران در این عرصه بوده است، از مزایای غیرقابل انکاری است که با قرار گرفتن این شرکت‌ها در قلمرو نظارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نصیب می‌شود و در اجرای وظایف حاکمیتی دولت نیز کمک فراوانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود منابع عظیم ملی (40 درصد منابع درآمدی کشور) در سهام عدالت و گردش بالای مالی در این بخش، ایده تبدیل شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری استانی در صورتی موفق خواهد بود که همه ابزارهای نظارتی موجود در بخش تعاون به طور کامل بکارگیری شود.

عباس پاکدل افزود: رسیدن به سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور و تحقق اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی، با نظارت و مدیریت مستقیم سهامداران سهام عدالت قابل دسترسی است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول