اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد

ضرورت توسعه و تقویت ایستگاه‌های هواشناسی در استان

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر لزوم توسعه و تقویت ایستگاه‌های هواشناسی در استان قم به عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز و قطب کشاورزی کشور تاکید کرد.

ضرورت توسعه و تقویت ایستگاه‌های هواشناسی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در دیدار رئیس سازمان هواشناسی کشور تشکیلات هواشناسی را یکی از سازمان‌های مهم و دارای وظایف و ماموریت‌های اساسی برشمرد و اظهار داشت: همسو با پیشرفت‌های جوامع، کاربرد اطلاعات و دانش هواشناسی در بخش‌های گوناگون اقتصادی و صنعتی از جمله کشاورزی اهمیت روزافزونی یافته است.

وی به نقش کلیدی این سازمان در مدیریت بحران‌ها و بلایا اشاره و تصریح کرد: امروزه پیش‌بینی‌های دقیق جوی، نقش بسزایی در پیشگیری از حوادث و بلایا و کاهش اثرات آنها دارد.

استاندار قم اهمیت خدمات هواشناسی در سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی، حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و دریایی را یاد‌آور شد و افزود: نقش هواشناسی در این بخش‌ها یک نقش مهم و ویژه بوده و بسیاری از فعالیت‌های حوزه‌های یاد شده بر مبنای اطلاعات و گزارشات هواشناسی انجام می‌شود.

موسی‌پور بر لزوم استفاده از دانش روز و به‌کارگیری تکنیک‌ها و تجهیزات پیشرفته در این سازمان تاکید کرد و افزود: به‌روزرسانی فعالیت‌ها و مجهز شدن به تجهیزات و ابزارهای مدرن، سطح خدمات علمی و تخصصی این سازمان را ارتقاء خواهد داد.

وی به موقعیت ویژه استان قم در بحث‌های اقلیمی اشاره و خاطر نشان کرد: توسعه و تقویت و ایجاد ایستگاه هواشناسی برای فرودگاه در حال احداث قم ضروری است.

استاندار قم همچنین احداث مرکز تحقیقات هواشناسی را از جمله نیازهای اساسی این حوزه دانست و بر لزوم توجه جدی مسئولان ستادی برای انجام این مهم تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار صناعی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان ارائه کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول