اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

21 درصد شکایات اداری استان همدان از شهرداری‌ها بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی منطقه چهار کشور گفت: 21 درصد شکایات اداری استان همدان از شهرداری‌ها بوده است.

21 درصد شکایات اداری استان همدان از شهرداری‌ها بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اکبر عابدی ظهر امروز در همایش تبیین قانون ارتقای سلامت نظام اداری استان همدان با اشاره به اجرایی شدن این قانون از سال گذشته، اظهار کرد: در راستای اجرا و تبیین این قانون در استان از سال گذشته جلسات متعددی برگزار شده و اقدامات مختلفی نیز توسط دستگاه‌های نظارتی انجام شده اما کافی نیست و باید مستمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن قانون ارتقای سلامت نظام اداری در استان سال گذشته از مدیران و مسئولان حراست ادارات استان درخواست کردیم که گلوگاه‌های فساد اداری را از منظر خود به دبیرخانه شورای قانون سلامت نظام اداری معرفی کنند که در این زمینه حراست‌های ادارات نقش محوری داشتند.

رئیس سازمان بازرسی منطقه چهار کشور افزود: نقطه نظرات مورد توجه مدیران و مسئولان حراست ادارات استان جمع‌بندی و دسته‌بندی شده است که بر اساس آن نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانون ارتقای سلامت نظام اداری، قانونی جامع و کارگشا است، عنوان کرد: وظایف دستگاه‌های نظارتی کشور و استان در این قانون مشخص شده است.

عابدی با بیان اینکه بر اساس بند ب ماده 28 این قانون، به شورای نظارتی تکلیف شده تا سطح سلامت اداری را تا پایان شهریور ماه سال بعد ارزیابی کنند، تصریح کرد: بر این اساس بر مبنای تعداد شکایات رسیده از هر اداره که در سازمان بازرسی کشور به ثبت رسیده اقدام می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌بندی شکایات ثبت شده از ادارات استان همدان در 9 ماهه دوم سال گذشته، گفت: تعداد شکایات ثبت شده از ادارات استان 638 مورد بوده که از این تعداد، 148 مورد مربوط به شهرداری‌های استان، 62 مورد مربوط به بانک‌های عامل دولتی، 54 مورد مربوط به سازمان کار، رفاه و تأمین اجتماعی، 52 مورد مربوط به دوایر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و 46 مورد نیز مربوط به راه و شهرسازی استان بوده است.

رئیس سازمان  بازرسی منطقه چهار کشور تصریح کرد: از مجموع 683 مورد شکایت ثبت شده از ادارات استان، 315 مورد را که بر اساس مستندات مبنای منطقی نداشت، نپذیرفتیم.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار شکایات ثبت شده در سازمان بازرسی همدان مربوط به شهرداری‌های استان است، گفت: 21 درصد از شکایات استانی مربوط به مجموعه شهرداری‌ها، 9 درصد مربوط به بانک‌های عامل، هفت درصد مجموعه‌های علوم پزشکی، چهار درصد جهاد کشاورزی و چهار درصد مربوط به وزارت کشور، استانداری، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های همدان بوده است.

عابدی با اشاره به دستگاه‌هایی که کمترین شکایات اداری از آنها به ثبت رسیده نیز عنوان کرد: شورای اسلامی شهر، تبلیغات اسلامی استان، تعزیرات حکومتی هر کدام تنها یک شکایت و از هر یک از ادارات اوقاف و امور خیریه، مجموعه بیمه‌های استان، گردشگری و انتقال خون نیز دو مورد شکایت به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 150 مورد گزارش اختصاصی تخلفات اداری استان به مراجع ذی‌ربط و دادسرا تقدیم شد، افزود: یک سوم گزارش‌های ارائه شده منجر به صدور رأی شده و مابقی نیز در دست اجرا است.

رئیس سازمان بازرسی منطقه چهار کشور در پایان سخنان خود یادآور شد: از مجموع 150 مورد گزارش اختصاصی از ادارات استان همدان 55 مورد یا به خود مدیر مجموعه و یا به ذی‌حسابی مجموعه باز می‌گردد که با توجه به حیطه اختیارات مدیران، این آمار باید کاهش یابد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول