اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری

طرح توسعه کشاورزی در دماوند رسماً کلید می‏خورد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند اعلام کرد: طرح توسعه کشاورزی در دماوند با حضور برخی مسئولان کشوری رسماً کلید می‏خورد و نخستین واگذاری اراضی به تعاونی‏های مردمی در قالب این طرح انجام می‏شود.

طرح توسعه کشاورزی در دماوند رسماً کلید می‏خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد در نشست شورای اداری شهرستان دماوند که با حضور ائمه جمعه و جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: طرح توسعه کشاورزی مصوّب هیئت وزیران در بهمن ماه سال گذشته با تفویض اختیار به استانداری‏ها و به تبع آن فرمانداری‏های کشور، صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: طبق سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، این طرح انقلابی و عظیم به مراتب بزرگ‏تر از طرح مسکن مهر است.

فرماندار شهرستان دماوند، مشارکت و همکاری قوای سه‏گانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در تحقّق طرح توسعه کشاورزی امری ضروری دانست.

وی تصریح کرد: شهرستان دماوند با وجود ظرفیت‏های موجود، به طور حتم راه توسعه را با شتاب بیشتری در پیش می‏گیرد.

قاسمی‏فرزاد، دماوند را شهرستانی پیش‏گام در اجرای طرح توسعه کشاورزی در کشور خواند و افزود: خوشبختانه شهرستان دماوند به دلیل پیشینه خوب در امور کشاورزی و مزیّت نسبی در این خصوص به عنوان خطّه پیش‏گام اجرای طرح توسعه کشاورزی کشور مطرح است.

* اختصاص اراضی 7 هزار هکتاری به طرح توسعه کشاورزی

فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص هفت هزار هکتار از اراضی زراعی نواحی مختلف این شهرستان برای اجرای طرح توسعه کشاورزی خبر داد.

وی ادامه داد: علاوه بر این میزان از اراضی، 60 هزار هکتار دیگر از اراضی منابع ملی نیز در آینده‏ای نه چندان دور آزادسازی می‏شود و در اختیار تعاونی‏های مردمی قرار می‏گیرد.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‏های عامل به این طرح نیز به دلیل کارمزد کم، جذابیّت بسیاری برای علاقه‏مندان و متقاضیان ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به برخی مزایای اجرای طرح توسعه کشاورزی گفت: در سایه اجرای این طرح، کاهش وابستگی کشور به محصولات کشاورزی خارجی، افزایش خودکفایی تولید محصولات غذایی، کمک به صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت‏های متنوّع کارآفرینی میسّر می‏شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول