اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

مناقشه غرض‌ورزانه بر سر ساخت پارک موزه دفاع مقدس گرگان

خبرگزاری فارس: مناقشه بر سر ساخت موزه دفاع مقدس گرگان در چند هفته اخیر سخن محفل‎ها شده است.

مناقشه غرض‌ورزانه بر سر ساخت پارک موزه دفاع مقدس گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدتی است که مناقشه برای ساخت موزه دفاع مقدس در منطقه نهارخوران گلستان سخن محفل‎هاست و برخی که خود را در جمع طرفداران دفاع از محیط زیست می‎دانند علم مخالفت با ساختن این موزه را بلند کرده‎اند و در طرف دیگر عده‎ای قرار دارند که خود را طرفدار دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت می‎دانند و اصرار برای اجرای این کار دارند.

هر کدام از این دو گروه منطق خاص خود را در این خصوص دارند، کسانی که برای ارزش‎ها به ساخت این مکان در این محل اقدام کرده‎اند، هدف از اینکار را در این می‎دانند که ارزش‎های دفاع مقدس و ساخت چنین موزه‎‎ای باید در مکانی قرار گیرد که مورد رفت و آمد مردم باشد و هدف از ساخت این موزه دفاع از ارزش‎ها و حفظ و پاسداری از آن برای نسلی است که در مرور زمان با فاصله گرفتن بیشتر از جنگ و دفاع مقدس با فرهنگ شهادت بیگانه می‎شوند.

این طرفداران دفاع مقدس این را هم بیان دارند که ساخت این بنا تنها در یک هزار متر از محدوده خواهد بود که در آن مکان هیچ پوشش درختی وجود نداشته و ما با این کار نفس درختی را نگرفته‎ایم.

اما طرفداران محیط زیست که بیشتر آنها در جناح اصلاح‎طلبان استان قرار دارند، معتقدند صحبت از پژمردن یک برگ نیست و با این کار جنگل به نابودی کشیده می‎شود، آنها معتقدند که حتی درختی نیز قطع نشود این خاکبرداری‎ها به منابع طبیعی لطمه وارد می‎کند.

همچنین چندی پیش نیز این مناقشه در صحن علنی شورا مطرح شد و مجریان طرح با اعضای شورا که اغلب آنها مخالف با ساخت این پارک موزه در آن محل هستند نظرات خود را بیان داشتند.

اما هر چه هست آنچه از این مناقشات بر می‎خواست، حاکی از این بود که برخی تنها نگران یک چیزی هستند که با ساخت پارک موزه دفاع مقدس، مکان تفریحی نهارخوران نظامی شود!!! و بعد از آن دستگاه‎های اجرایی دیگر خواهان ساخت اماکن خود در آن محل باشند!

و اینجاست که می‎شود کمی تأمل کرد، کسانی که مسئله نظامی شدن منطقه را مطرح می‎سازند به نظر می‎رسد باید کسانی باشند که با این فرهنگ بیگانه و حتی به قول ابوالحسن میرکریمی مدیرکل حفظ و آثار دفاع مقدس استان گلستان در تقابل فرهنگ شهادت قرار دارند.

نهارخوران نفس ماست، یکی از بهترین جاذبه‎های تفریحی شهر ماست، اما این مکان سال‎هاست که مورد تاخت و تاز متجاوزگران بوده، کسانی که در محدوده جنگلی ساخت و ساز کرده‎اند و هزاران درخت را به زمین زده‎اند، نمی‎دانیم چطور شد که شریان هوای این عده قطع نشد!! و هیچ کس نتوانست آنها را بیرون سازد چون مجوز قانونی داشتند آن هم در عرصه منابع ملی!!!، حالا این مجوز از کجا آمده است این خود جای سوال است، مجتمع پرسپولیس و اماکن دیگر در کنار آن 18 هزار متر زمین نهارخوران را تشکیل می‎دهد.

و حتی به گفته میرکریمی مدیرکل حفظ و آثار دفاع مقدس استان گلستان در آن مکان دامداری نیز وجود دارد که با وجود طرح خروج مسئله دام از اراضی ملی در این مکان دام‎ها از درختان جنگلی تغذیه می‎کند، چه جالب است که صدایی برای این موضوع برخاسته نشده، اما چطور می‎شود که امروز صداها و فریادها برای ساخت موزه دفاع مقدس بلند شده و حتی تا شبکه ماهواره‎ای نیز رسیده است!!!

مشکل این عده شاید تنها صیانت از جنگل نباشد، مسئله آنها این است که فراموش کردند فرهنگ ایثار و شهادت از جنس مردم بوده، از دل و جان آنها بلند شده و شهدا برای مردم و دفاع از حریم‎های مذهبی و سرزمینی ما جام شهادت نوشیدند و شاید چندان نیکو نباشد که ساخت این موزه را در منطقه نهارخوران مسئله‎ای برای نظامی شدن آن محدوده برشمرد، هنوز به جایی نرسیدیم شهدا را از مردم جدا می‎کنید وای به روزی که دیگر راویان دفاع مقدس در میان ما نباشند.

============

هنگامه خاندوزی

=========

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول