اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره سراسری هنر و گلاب در آبیک

خبرگزاری فارس: جشنواره چهار روزه سراسری هنر و گلاب برای نخستین بار در کشور، عصر فردا در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری باران شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره سراسری هنر و گلاب در آبیک

دبیر اجرایی اولین جشنواره سراسری هنر و گلاب شهرستان آبیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک ایجاد روحیه نشاط و ارتقا سطح فرهنگی و هنری مردم را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: آشنایی مردم با فعالیت‌های کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و نیز آشنایی با فرهنگ گلابگیری و روند تهیه گلاب از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مذکور است.

محسن بادامیان گل را متعالی‌ترین تجلی هنر خداوند دانست و افزود: برای گلابگیری مکانی د‌ر محوطه مجتمع فرهنگی و هنری باران تعیین شده  که همزمان با تهیه زنده گلابگیری با مراسم آیینی ویژه از سوی شرکت گلستان مهدی قمصر کاشان، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

ادامه داد: در این جشنواره کانون ادبی نیما در دو بخش ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و نیز آزاد مسابقه شعر را برگزار می‌کند که از 13 استان آثاری از سو ی هنرمندان در این زمینه ارسال شده است.

این مسئول اضافه کرد: کانون سینمای جوان نیز برای این جشنواره نمایش فیلم و مسابقه عکس با موضوع "زن در آیینه تصویر" و "طبیعت" را برگزار می‌کند که تاکنون از 11 استان کشور آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که البته فیلم‌های تولید شده از سوی این کانون به ویژه فیلم مستند شاعر که با همکاری کانون ادبی نیما تولید شده نیز برای حضار پخش می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری هنر و گلاب شهرستان آبیک با بیان اینکه کانون نمایش اجرای تئاتر خیابانی، صحنه‌ای و میدانی را در این جشنواره در دستور کار دارند، تصریح کرد: یک گروه نمایش نیز از استان البرز در این جشنواره به اجرای تئاتر می‌پردازند.

بادامیان از اجرای موسیقی سنتی به طور زنده، تک‌نوازی و بداهه‌نوازی از سوی کانون موسیقی در جشنواره خبر داد و گفت: اجرای مسابقه نقاشی کودک و اجرای ورک‌شاپ (اجرای زنده نقاشی) با موضوع آزاد و بزرگداشت روز زن و مادر از برنامه‌های کانون هنرهای تجسمی در جشنواره سراسری هنر و گلاب است.

وی از اجرای مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، مسابقه اذان و اجرای تواشیح از سوی کانون قرآن و نهج‌البلاغه د‌ر جشنواره خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوعات آزاد و کتابت شعر شاعران و بزرگداشت میلاد حضرت زهرا (س) به طور بداهه از سوی خوشنویسان آبیکی از جمله برنامه‌های انجمن خوشنویسان شهرستان آبیک د‌ر این جشنواره است.

بادامیان اضافه کرد: کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در این جشنواره در کنار ارائه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود برای شرکت مردم د‌ر کلاس‌های اوقات فراغت تابستان عضوگیری و ثبت‌نام می‌کنند.

وی از حضور محمد‌علی بهمنی شاعر برجسته کشور، مهرداد فلاح تئوریسین شعر، سعید بیابانکی مجری توانمند رادیو و تلویزیون، رستم علی جعفری شاعر آذری زبان زنجانی و مسئولان استانی و شهرستانی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره چهار روزه سراسری هنر و گلاب خبر داد و گفت: این جشنواره تلفیقی از هفت هنر و گلاب است که برای نخستین بار در کشور، شهرستان آبیک برگزار می‌شود که 250 میلیون ریال اعتبار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری شهرستان آبیک و شورای شهر آبیک برای جشنواره هزینه شده است.

بادامیان با بیان اینکه 100 اثر از سراسر کشور در بخش‌های مختلف جشنواره مذکور ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه که چهار شنبه برگزار می‌شود از هنرمندان آثار برتر تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، کانون‌های ادبی نیما و سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک به برگزاری جشنواره سراسری هنر و گلاب اقدام کرده است.

این مسئول یادآور شد: در حاشیه جشنواره غرفه‌های فرهنگی و آموزشی نظیر نمایشگاهی از آثار صنایع دستی استان قزوین، عرضه عسل طبیعی تولیدی روستاهای شهرستان آبیک، کانون تبلیغاتی الهیون، موسسه زبان خارجه هزاره دایر است.    

بادامیان افزود: شهروندان می‌توانند با 10 درصد تخفیف از گلاب و محصولات شرکت گلستان مهدی مستقر خریداری کنند.

وی از توزیع 4 هزار کارت میهمان در ادارات و سطح شهر ستان آبیک خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که در سال آینده نیز با حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان، جشنواره هنر و گلاب را با کیفیت‌تر و پربارتری برگزار کنیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول